נתניהו מתנצל: "פניתי ל'עבודה' רק אחרי שליברמן מנע הקמת ממשלה"

לאחר הביקורת החריפה שנשמעה בימין - מסביר נתניהו מדוע פנה במהלך המשא ומתן הקואליציוני למפלגות השמאל: "התוכנית הייתה להקים בכל אופן ממשלת ימין". על טראמפ אמר כי "הוא מבין היטב את האיום האיראני וגם פועל נגדו"

פוליטי 10.7.2019 | 20:21

פלאש 90

לאחר הביקורת החריפה שנשמעה בימין מסביר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו מדוע פנה במהלך המשא ומתן הקואליציוני למפלגות השמאל. נתניהו טען כי פנה ליו"ר העבודה לשעבר ח"כ אבי גבאי ולטל רוסו, לאחר שאיווט מנע הקמת ממשלה. "התוכנית הייתה להקים בכל אופן ממשלת ימין כי שמרתי על כל מפלגות הימין בקואליציה", אמר נתניהו.

את הדברים אמר ראש הממשלה נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. נתניהו התייחס גם לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין הסנקציות על איראן ואמר: "שמעתי מידידי הנשיא טראמפ הצהרה תקיפה מאוד על סנקציות נוספות נגד איראן. חשוב. אני מאוד מעריך את זה. אני משוחח עם הנשיא מעת לעת ואני נוכח לדעת שהוא מבין היטב את האיום האיראני וגם פועל נגדו, כפי שאנחנו פועלים".

בעקבות הודעתה של טהרן כי תגדיל את קצב העשרת האורניום במתקני הגרעין שלה. הצהיר היום הנשיא האמריקאי כי ארצו תגדיל "באופן משמעותי" את הסנקציות על איראן, טראמפ האשים את איראן כי העשירה אורניום ברמה המפרה את הסכם הגרעין כבר "לפני זמן רב", זאת למרות הצהרות הסוכנות לאנרגיה אטומית כי איראן עומדת בתנאי ההסכם.

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שמזכיר המדינה מייק פומפאו, הגיב לאיראן אומר כי "החלטתה של איראן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה תוביל לעוד בידוד ולעוד סנקציות. על אומות העולם להחזיר שוב את הסטנדרט שבו אין העשרה בתוכנית הגרעין שלה. אם למשטר של איראן יהיה נשק גרעיני, הוא יהיה מסוכן יותר לעולם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום