נערכים ב'קריית מלך' • הגר"ח: "המסייעים יראו פני משיח"

הדברים נאמרו בכנס פתיחת מגבית החירום "חלקי עמו", להצלת מוסדות התורה 'תפארת ציון - קרית מלך' העומדים בנשיאותו  • במכתבו לקראת המגבית מתבטא מרן שליט"א על הסיוע לבנו, ראש הישיבה הגאון רבי שלמה קניבסקי שליט"א כתב: "הצלתו הצלתי וישועתי ישועתי" • בחתימת המכתב בכתי"ק מוסיף הגר"ח: "ובלי נדר, אם אוכל אמליץ טוב לעתיד לבא בעד המסייע"

חרדים 10.7.2019 | 16:44

הגר"ח פותח את מגבית קרית מלך צילום: באדיבות המצלם



בכינוס היסטורי שנערך השבוע במעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, לרגל פתיחת מגבית חירום והצלה לטובת מוסדות התורה והישיבות "תפארת ציון" ו"קרית מלך" בראשות בנו הגאון רבי שלמה קניבסקי שליט"א, העומדים ח"ו בפני סכנת התמוטטות וקריסה, השמיע הגר"ח ברכה נדירה ואמר כי "התורמים והמסייעים יזכו לראות פני משיח".

מזה שנים אשר שמם של מוסדות התורה והישיבות "תפארת ציון" ו"קרית מלך" הולך לפניהם כבתים שמגדלים בהם תורה ויראה לשם ולתפארת, ורבים רבים מחניכיהם מפארים את כותל המזרח של היהדות כולה, ביניהם גדולי ישראל זצוק"ל ושליט"א.

בראשות הישיבות עומד הגאון רבי שלמה קניבסקי שליט"א, נכדו של מייסד הישיבה, הגאון רבי יעקב שניידמן זצוק"ל, כאשר בעשורים האחרונים לצד עול החינוך והרבצת התורה, הוטל על שכמו וצוארו אף עול אחזקת המוסדות כולם.

בתקופה האחרונה הורע מצבם הכלכלי של המוסדות, ולשיא השפל הגיע המצב בשנה החולפת, בה משתרגים על צוארי הישיבה והנהלתה סכומים אדירים והון עתק של חובות, המעמידים את המשך קיומם של המוסדות בסכנה ממשית ח"ו. בהוראתו של נשיא הישיבה, רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א, יוצאת איפוא הנהלת המוסדות במגבית חירום להצלתם מהתמוטטות וקריסה.

ביום שני השבוע נערך כאמור כנס פתיחת המגבית, בבית רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א. בכנס נטלו חלק ראשי הישיבה ורבניה שליט"א, וכן חוג ידידי ומוקירי הישיבה הותיקה. בכנס נשא דברים מלב נרגש חדב"נ, הגאון רבי יצחק קולדצקי שליט"א, אשר דיבר מעומק לבו על הזכות לעמוד להצלת מוסדות התורה, אשר הוקמו לפני עשרות שנים והוציאו מתוכם דורות של תלמידים מבורכים, ועל היכולת לזכות בברכתו של מרן שר התורה שליט"א.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום