חקירת קליין: ראש המוסד ארגן את הפגישה, המסוק היה ירדני

לא נתניהו ארגן ולא מסוק של צה"ל: מעדות העוזרת של מילצ'ן עולה שמי שחיבר בין איש העסקים ההודי ומילצ'ן למלך ירדן, היה ראש המוסד דאז מאיר דגן. והמסוק? בכלל היה ירדני • מילצ'ן: "המלך קפץ על דגן. ואז סיכמנו שמקימים קו ייצור של מכוניות"

חדשות בארץ 10.7.2019 | 14:50

מרק ישראל סלם, POOL

השבוע פורסמו ב'חדשות 12' תמלולי חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1000, על ידי ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה דאז תנ"צ כורש ברנור. מהתמלולים עולה כי ברנור חושד כי נתניהו העמיד לרשות ארנון מילצ'ן מסוק של חיל האוויר לצורך נסיעה לירדן, אך נתניהו משיב בחקירה: "לא זוכר, יכול להיות, לא זוכר".

אך מתברר, כי העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין, שנחשבת לעדת מפתח בתיק ושבמשטרה סומכים על אמינותה, סיפרה בחקירה כי מי שארגן את המסוק ואת הפגישה עם מלך ירדן היה בכלל ראש המוסד דאז מאיר דגן ז"ל, וככל הנראה בכלל מדובר במסוק ירדני ולא במסוק של חיל האוויר הישראלי, כך לפי תמלולים שנחשפו ב'ווינט'.

החוקר שאל את קליין: "ביקור של מילצ'ן וטאטא אצל מלך ירדן. מי ארגן? מילצ'ן? הייתה לך מעורבות בזה?". קליין השיבה: "מי שארגן את הפגישה היה מאיר דגן. אנחנו לא יכולים לארגן פגישה כזו. את עלות המסוק אנחנו שילמנו. לדעתי מי שחיבר אותנו לחברת המסוקים (הירדנית) היה מאיר דגן. יכול להיות שאני מתבלבלת עם ביקור של (ג'יימס) פאקר. יכול להיות שאז לקחנו מסוק של המלך. בכל מקרה אני לא זוכרת ממש טוב את האירועים האלה".

מילצ'ן עצמו הוסיף, "נסענו עם טאטא – אני ומאיר דגן – למלך ירדן". עוד הוא סיפר בחקירה על המאמצים למצוא מקום מתאים לפרויקט סמוך לגבול ולגשר אלנבי: "אני לא זוכר באיזה מיקום, ואז נסענו עם טאטא אני ומאיר דגן למלך ירדן, לעבדאללה. ואני לא אשכח איך המלך קפץ על דגן. ואז סיכמנו שאנחנו מקימים קו ייצור של מכוניות נאנו קאר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לקפוץ על המציאה ומיד לאחר הפרסום ב'ווינט' עלה אמש לשידור חי בפייסבוק כשהוא מקריא את הכתבה תוך כדי חיקוי של כתב 'חדשות 12' גיא פלג. בשידור אחר העלה נתניהו האשמה כלפי מי שהיה בעבר שר ביטחון בממשלתו וכיום במפלגת כחול-לבן, משה יעלון. "כשבוגי היה שר ביטחון, הוא לקח מסוק לחתונה של בתו", טען ראש הממשלה.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום