פרקליטו של ראש הממשלה ייעץ חינם לרב לאו

לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבין הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בפרשת מכירת נכסי ההקדש 'עץ חיים'. פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך הדין עמית חדד מייעץ לרב הראשי בנושא.

חדשות בארץ 9.7.2019 | 23:31

"שלשלו לכיסם עשרות מיליונים" עמית חדד/אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90


פרשת מכירת נכסי ההקדש 'עץ חיים' בירושלים; לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבין הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, 'דה מרקר' מדווח כי פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך הדין עמית חדד מייעץ לרב הראשי בנושא.

"הקדש הוא סוג של נאמנות במסגרת דיני הנאמנות. הקדש הוא הקדשת נכסים לטובת נהנה או למטרה אחרת, הטעונה מסמך בכתב – כתב הקדש – שבו מביע יוצר ההקדש את כוונתו ליצור הקדש וקובע מטרותיו, נכסיו ותנאיו", כך על פי המתואר בערך 'הקדש' בויקיפדיה.

על פי הדיווח של כתב המשפט ביני אשכנזי, חדד יעניק את הייעוץ המשפטי לרב הראשי הרב לאו ללא בקבלת תמורה כלשהי - הוי אומר חינם אין כסף. הייעוץ יעסוק בנושא הרכב בית הדין הרבני העוסק בתחום ההקדשות.

הקדש 'עץ חיים' הירושלמי נקלע למשבר כלכלי חריף, כך על פי הדיווח בשבוע שעבר ב'דה מרקר', עקב כך, החליטו הנאמנים המופקדים על ההקדש, למכור חלק מהנכסים, הממוקמים באזורים מרכזיים ויקרים בעיר הבירה. בהם נכס השוכן בסמיכות לשוק מחנה יהודה וכן שני נכסים הסמוכים לגשר המיתרים בכניסה לעיר. 

החשד הוא שארבעה מהנאמנים המופקדים על ההקדש הציבורי המשרת את הקהל הדתי בירושלים, ביצעו עסקאות בנכסי ההקדש בעצת יועץ נדל"ן, תוך שהם מצויים בניגוד עניינים לכאורה ותוך פגיעה במטרת הנכסים - לתועלת הציבור.

בשבוע שנעצרו חמישה מהנאמנים בחשד שפעלו לרוקן את ההקדש מנכסי בכך שמכרו חלק מהם ליזמי נדל"ן. ומהם שלשלו לכיסם עשרות מיליוני שקלים. בתום דיון בהארכת מעצרם הם שוחררו למעצר בית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום