ישראל סיכלה 12 פיגועים בטורקיה‎

חשיפה: המוסד ואמ"ן מנעו 50 פיגועים של דאע"ש ואירן ב-20 מדינות בתוך שלוש שנים, לאחר שהעבירו את המידע לגופי הביון של אותן מדינות. 12 מבין הפיגועים היו אמורים להתבצע על אדמת טורקיה, למרות המתיחות‎

חדשות בעולם 9.7.2019 | 22:03

מתוך טוויטר

המוסד ואמ"ן סיכלו 50 פיגועים של דאע"ש ואירן ב-20 מדינות, 12 מהם על אדמת טורקיה של ארדואן, כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. הסיכולים התפרסו לאורך שלוש השנים האחרונות, והמידע על כך הועבר לטורקיה בעוד שבמקביל הנשיא ארדואן תקף את ישראל.

את המידע על כך העבירה ישראל לגופי הביון במדינות השונות, ובהן כאמור גם טורקיה. נזכיר כי בחלק מהתקופה המדוברת לישראל ולטורקיה לא היו יחסים רשמיים על רקע המשבר אחרי המרמרה.  

בשבוע שעבר נאם ראש המוסד בכנס הרצליה וטען כי "המדינות באזור ששואפות למזרח תיכון מתקדם ופתוח לא מוכנות לסבול את ההתנהגות הביריונית של אירן". הוא הוסיף כי "אירן מובילה תהליך מתנגש וסותר לתהליך של הידברות ושיתוף פעולה. היא מושכת בדיוק לכיוון ההפוך - במשך 40 שנה היא חותרת לערער את המזרח התיכון. להגיע לעמדה של הגמוניה אזורית, להציב את ישראל במוקד של עוינות ושנאה ולשאוף להשמדתנו".

"המצב הנוכחי הוא תוצאה של תהליכי הקצנה רדיקליים שביסודם שילוב מסוכן של דת ולאומנות", הוסיף כהן. "נוספו לה עם השנים גם אינטרסיים פנימיים, פוליטיים וכלכליים. בדבר אחד אי אפשר להאשים את אירן: בתום לב או ברצון טוב. אפילו כשחתמה על הסכם הגרעין שבעיניי הוא הסכם רע, הסכם לא טוב, היא עשתה זאת מתוך אילוץ ולחצים".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, אמר בתגובה לפרסום כי "מסתבר שלא רק אזרחי ישראל חבים למוסד תודה. מעניין אם הרודן ארדואן יואיל בטובו להודות על הצלת חיי אזרחיו. ספוילר: לא".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום