בשורה: קווי התחבורה לכותל יתוגברו 24 שעות ביממה

שר התחבורה הנכנס סמוטריץ' נענה לבקשת ח"כ אייכלר והודיע כי כבר בקרוב יורחבו שעות הפעילות של קווי התחבורה לכותל המערבי -לכל שעות הלילה, בזמני העומס כגון בין הזמנים וחגים

רכב ותחבורה 9.7.2019 | 19:34

טוב מאוחר סמוטריץ' ואייכלר צילום: באדיבות המצלם


שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' וח"כ ישראל אייכלר שכיהן עד פיזור הכנסת כיו"ר הוועדה לפניות הציבור נפגשו לישיבת עבודה ממושכת במשרד התחבורה בירושלים. השניים דנו בבעיות הקשות של התחבורה הציבורית. ח"כ הרב אייכלר ביקש כי במדיניות החדשה של המשרד יינתן דגש חזק יותר על התחבורה הציבורית ותלאות האזרח הקטן.

השר סמוטריץ' הביע רצון כנה לשיתוף פעולה ואמר כי ח"כ ישראל אייכלר מומחה לבעיות התחבורה הציבורית בישראל, זאת בשל כהונתו הארוכה בראשות הוועדה לפניות הציבור אליה הגיעו במהלך השנים מאות אלפי פניות בנושאים הקשורים לתח"צ.

בין הנושאים שעלו לדיון: בעיות התחבורה בדרך לכותל המערבי ושעות פעילות הקווים. השר נענה לבקשת ח"כ אייכלר והודיע כי כבר בקרוב יורחבו שעות הפעילות לכל שעות הלילה בזמני העומס כגון בין הזמנים וחגים. כמו"כ הודיע השר כי יוסדרו בעיות התחבורה בשער האשפות. בנוסף תיבדק אפשרות לתקף באופן עצמאי בתחנה כדי למנוע לחץ של הנוסעים באוטובוסים.

בנוגע לתחבורה הציבורית הכללית הביע ח"כ הרב אייכלר את זעקת הנוסעים התקועים בתחנות האוטובוסים שעות ארוכות בגשם ובשמש. השר קיבל את פניות הציבור שהביא עמו ח"כ אייכלר והבטיח כי יתוגברו הקווים בנקודות העומס ובפרט בזמנים מיוחדים כמו ערבי ומוצאי חגים ושבתות וימי בין הזמנים.

השר סמוטריץ' בישר על הקמת מרכז בקרה ממוחשב ומצולם בתוך משרד התחבורה, שידווח און-ליין מכל הקווים והתחנות בכל רחבי הארץ. המרכז יוקם בשיתוף פעולה עם המפעילים וייתן מענה מידי לטיפול בכל בעיה או תלונה שתצוץ בכל תחנה.

בנוגע למצוקת התחבורה הציבורית בערים החרדיות אמר השר כי יש צורך בהקמת מסופים בבני ברק והחרבתם בשאר המקומות. לשם כך, הודיע, יפגוש את ראשי הרשויות הרלוונטיים ואת הצוותים שלהם על מנת לבחון באופן יסודי את הסוגיה, ולהביא לפתרון מהיר ויעיל.

בנוסף העלה ח"כ אייכלר בעיות נוספות כמו אפלייתם לרעה של בני הישיבות שאינם מקבלים הנחה ברב קו כמו סטודנטים, וכן העומס הרב של פניות הציבור שמגיעות ללשכה ולוועדה בנוגע למשרד התחבורה. "מערך פניות ציבור חייב להיות חלק בלתי נפרד מהמשרד ולא מיקור חוץ".

בסיום הפגישה בירך ח"כ אייכלר את סמוטריץ' על כניסתו לתפקיד והביע תודה בשם כל הנוסעים על היוזמה שלקח על עצמו להעניק עדיפות ראשונה לבעיות התחבורה הציבורית בישראל. "זו יוזמה חשובה מאין כמותה. מאות ואלפי נוסעים סובלים בתחנות וממתינים לפתרון הבעיות. אני בטוח שתטיל את כובד משקלך על בעיות אלו כדי להקל את מצוקת האזרח הקטן. עד כה, בכל תפקיד שמילאת, גילית יכולת מופלאה לסקל בעיות בירוקרטיה ואבני נגף. כולנו תפילה שגם בתפקידך החדש תביא לידי ביטוי את התכונה המיוחדת הזו שלך".

ח"כ אייכלר והשר סמוטריץ' קבעו להיפגש שוב בקרוב כדי לבחון התקדמות הנושאים שעלו לדיון והצבת יעדים נוספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום