הקבוצות ב'אל על' סוערות בעקבות הדרישה להתפקד לליכוד

דרישה של יו"ר וועד העובדים ב'אל על' להתפקד לליכוד, גורמת לתסיסה בקרב העובדים שברובם מגנים את ההתערבות הפוליטית; "פשוט בושה שהוועד דן בדברים כאלה ועוד מגיע להחלטה שהליכוד זה הפתרון הכי טוב", כתב אחד העובדים בקבוצה פנימית

חדשות בארץ 9.7.2019 | 13:32

אילוסטרציה | משה שי, פלאש 90

סוער ב'אל על': לאחר שיו"ר וועד עובדי החברה שרון בן יצחק, פנה לעובדים וביקש מבני משפחותיהם להתפקד לליכוד, הקבוצות הפנימיות של העובדים סוערות במיוחד.

הכתב איתי בלומנטל מציג ב-ynet כמה ציטוטים ממה שכתבו בזעם זה לזה בקבוצת העובדים 'משפחת אל על הקבוצה החברתית' המונה מאות מעובדי החברה, "לא יודע אם לצחוק או לבכות", כתב אחד העובדים, "פשוט בושה שהוועד דן בדברים כאלה ועוד מגיע להחלטה שהליכוד זה הפתרון הכי טוב. אשמח להסבר איזה מהלכים זה בדיוק יכול לקדם כדי שאוכל לצחוק עוד".

 "זה פשוט לא אמיתי שהגענו למצב שמישהו צריך בכלל להסביר למה מה שקורה פה לא תקין", כתבה דיילת בקבוצה והוסיפה, "אין קשר לימין או לשמאל, בעד ליכוד או נגד ליכוד, או בכלל לא יודע מה זה ימין ושמאל. יש פה הסתרה ברורה. יש פה ניצול כוח ומעמד. יש פה הכוונה למי לבחור ואמירה ברורה שהצטרפות לליכוד תעשה לנו טוב ושאם לא נצטרף ונצרף את בני משפחותינו לליכוד אנחנו פוגעים בחברה. זה לא מקומכם לבצע תעמולה, להציע לנו להצטרף למפלגה כזו או אחרת או בכלל להתערב בהחלטות הפוליטיות שלנו".

"ליכוד יחזק את כוח העבודה שלנו? מה קורה בוועד? ממה שזכור לי הליכוד בראשות ביבי הוציא את אל על להפרטה". עובדת נוספת צירפה צילום מתוך מחאת לקוחות שהחלה ברשת וכתבה: "ועד חסר אחריות!! זה מה שרציתם?", כתבה אחרת.

למרות שיו"ר הוועד ציין בבקשתו להתפקד לליכוד כי הוא דורש "ללא קשר להשקפות פוליטיות", הסערה אינה שוככת "יש אמירה ש'אל תהיה צודק תהיה חכם', זו פעם ראשונה שנתקלתי באקט שהוא לא צודק ולא חכם. הנזק התדמיתי, שגם ככה זקוק לשיפוץ, גדול מהתועלת", כתב עובד נוסף בקבוצת העובדים, "באמת נראה לכם שמישהו ישפיע על התעופה בארץ מטעם הליכוד?", תהה.

יצוין כי מול קולות הביקורת, היו גם מי שהביעו תמיכה במהלך, "זה רעיון מעולה שעלה בעבר. אני רואה שהתפקדות למפלגה דומיננטית מאפשרת כוח נוסף לארגון העובדים, קרי יש אינטרס לפוליטיקאים בך ובהתארגנות שלך", כך קו ההגנה של אחד העובדים.

עם זאת מטעם החברה וכן מטעם וועד העובדים סירבו להתייחס לנושא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום