אירונאוטיקס תספק מל"טים לחברה מדרום אמריקה בתמורה ל-10 מיליון דולר

לפי הודעת החברה, היא חתמה על מזכר הבנות עם חברה ממשלתית מדרום אמריקה ולפיו היא תספק לה מערכות של מטוסים ללא טייס מסוג אורביטר 2 ואורביטר 3 ושירותי תמיכה ותחזוקה נלווים • היקף העסקה הוא כ-10 מיליון דולר

חדשות בעולם 9.7.2019 | 10:54

אורביטר 3 |​​​​​​  צילום: אירונאוטיקס

לפי הודעת החברה, היא חתמה על מזכר הבנות עם חברה ממשלתית מדרום אמריקה ולפיו היא תספק לה מערכות של מטוסים ללא טייס מסוג אורביטר 2 ואורביטר 3 ושירותי תמיכה ותחזוקה נלווים. היקף העסקה הוא כ-10 מיליון דולר.

לפי הדיווח של אירונאוטיקס, ההסכם החדש מגדיל את היקפו של הסכם קודם בינה לבין הלקוח מדרום אמריקה. עוד דווח כי הסכם סופי בין הצדדים ייחתם בימים הקרובים ואספקת המל"טים תיעשה בתוך חודשים אחדים.

מדובר בעסקת מל"טים שנייה שאירונאוטיקס מדווחת עליה בשבועיים האחרונים: בעסקה אחרת, שעליה היא דווחה בסוף יוני היא תספק ללקוח שהוגדר על ידה מהותי, מערכות של מל"טים של אורביטר 3 בתמורה לכ-8 מיליון דולר. אירונאוטיקס לא חשפה פרטים אודות הלקוח, אך לפי גורמים בשוק מדובר במדינה ביבשת אסיה.

המל"ט אורביטר 3 הוא מל"ט טקטי וקל משקל, המשמש צבאות וגופי ביטחון פנים. הטווח התפעולי של המל"ט הוא כ-100 קילומטר והוא מסוגל לטוס במשך כ-7 שעות. בכוחו של המל"ט לשאת מטען ייעודי תלת חיישני, והוא מותאם לפעילות גם בשעות הלילה.

האורביטר 3 משוגר למשימותיו באמצעות משגר ייעודי, הוא מונע באמצעות מנוע חשמלי שקט שמקנה לו יכולות לבצע משימות חשאיות והוא נוחת באמצעות מצנח וכרית אוויר.

לדברי מנכ"ל אירונאוטיקס, עמוס מתן "המטוסים ללא טייס מסדרת אורביטר מסוגלים לבצע מגוון רב של משימות ותועלת שהם מספקים לכוחות הימיים, הקרקעיים והאוויריים בצבאות השונים מכריעה גם בשדה הקרב וגם במשימות שיטור ובמשימות להגנה על גבולות".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום