דיווח: הרשות הפלסטינית העבירה מסרים ליישור ההדורים עם ארה"ב

הלחץ של טראמפ השפיע: הפלסטינים "מחשבים מסלול מחדש" בכל הנוגע ל"הזדמנות המאה" של הממשל האמריקני. בכיר פלסטיני: "הועברו מסרים ליישור ההדורים עם ארה"ב, והצדדים הציגו גישה חיובית". בקרוב: משלחת בכירים תצא לוושינגטון

מדיני 9.7.2019 | 11:37

ארכיון | SRT, פלאש 90

לאחרונה הועברו מסרים הדדיים בין רמאללה לוושינגטון כדי ליישר את ההדורים ולהפסיק את החרם שהטיל אבו מאזן על הנשיא טראמפ ונציגיו – חתנו ויועצו הקרוב של טראמפ ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד לאזור ג'ייסון גרינבלאט, כך לדברי גורם בכיר ברשות הפלסטינית שצוטט ב'ישראל היום'.

לדברי הגורם, משלחת של בכירים מרמאללה בראשותו של ראש מנגנוני הביטחון, מאג'ד פראג', צפויה לצאת בקרוב לוושינגטון לדיונים עם בכירים אמריקנים, וכי מגעים חשאיים ושיחות בעניין נערכו לאחרונה בין מקורביו של טראמפ למקורביו של אבו מאזן. "מדובר בגישושים בלבד, אולם שני הצדדים הציגו גישה חיובית ונרשמה התקדמות לקראת האפשרות לחידוש היחסים", אמר הבכיר הפלסטיני.

לדברי דניאל סיריוטי שפרסם את הפרטים, הסיבה שהביאה את הפלסטינים לשנות גישה היא האכזבה ממדינות ערב, שהסכימו להשתתף בוועידת בחריין, למרות ההפצרות של אבו מאזן להחרימה. לדברי הבכיר הפלסטיני, ברמאללה ראו בהשתתפות "בגידה בסוגייה הפלשתינית". בהתחשב בכך שאחת ממטרות הוועידה היתה להפעיל על אבו מאזן לחץ לחדול מהחרם, נראה שהמהלך הצליח.

סיבה נוספת היא ההערכה ברמאללה שהפן המדיני בעסקת המאה יוצג לאחר הבחירות והקמת ממשלה בישראל, והפלסטינים מעוניינים לייצב עד אז את היחסים מול הנשיא טראמפ ואנשיו. גם מצבה הכלכלי של הרשות תורם את חלקו וברמאללה מעוניינים בחידוש הסיוע, מה גם שברשות גוברת ההערכה שטראמפ עשוי לזכות בבחירות 2020.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום