חברי הבד"ץ באזהרה חמורה: "ישללו זכויותיו"

לאחר סערת הבשר הטרף שנמכר במסווה של בשר כשר באנטוורפן, חברי הבד"ץ הוציאו מכתב ובו אזהרה חמורה למי שירכוש בשר ממקור לא מוסמך

חדשות בעולם 8.7.2019 | 16:34

אילוסטרציה | הדס פרוש, פלאש 90

חברי הבד"ץ מחזיקי הדת של חסידות בעלזא באנטוורפן, פרסמו מכתב חריף נגד קניית בשר ממקום לא מאושר. חברי הבד"ץ הזהירו את אנשי הקהילה, כי מי שיקנה ממקום לא מוסמך, ישללו ממנו כל זכויותיו.

כל זאת לאחר הסערה באנטוורפן לפני מספר שבועות סביב מכירת בשר טרף תחת מסווה כשרות.

לשון המכתב:

אזהרה חמורה. הננו לעורר בזה את כל אנ"ש חברי קהלתנו מתפללי בתי המדרשות דחסידי בעלזא בעירנו

א. אחד שאינו מוסמך להוראה אינו מורשה לתת שום סוג של הכשר.

ב. אין למכור ולסחור בחלקי בשר שאינו תחת משגיח והכשר של רב מוסמך, או בשר ארוז שאינו חתום עם חותמת כשרות מקהילה מוסמכת.

העובר על אחד מהנ"ל הרי הוא פורץ פירצה נוראה בחומת הכשרות, ומאבד בזה הזכויות של מתפלל בית מדרשנו וחבר קהלתנו, ולא יוכל לשמש כש"ץ לעבור לפני התיבה או לעלות לתורה באחד מבתי המדרשות דחסידי בעלזא.

ולהשומע יונעם ותבוא עליו ברכה. הכו"ח למען חומת הכשרות ע"פ תורתנו הקדושה.


כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנטוורפן סערה לפני מספר שבועות, לאחר שבשר טרף נמכר במסווה של בשר כשר, כאשר מי שעומד מאחורי שיווק המוצרים הלא כשרים, הוא "אדם בעל חזות חסידית, שהיה מעורב במספר שערוריות של מכירת טריפות", כך סיפר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקהילה באנטוורפן. בנוסף אחד מאנשי הקהילה החרדית בהונגריה, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי אותו אדם זייף את חותמת הכשרות של הרב המקומי, הקהילה פרסמה מכתב בו היא מתריאה על הזיופים בשמה.

'בחדרי חרדים' פנה אז לרב מנחם אדלר שאחראי על השחיטה בבודפשט שבהונגריה, כדי לברר שהמכתב החריף עליו חתום אכן אמיתי, ולא מדובר ב'חיסול חשבונות'. הרב אדלר אישר את המכתב בו נכתב:

"אני החתום מטה מודיע בזה, שכל מוצרי בשר עוף והודו הנמכרים באירופה - מחוץ לבודפשט הונגריה - בהשגחת החתום מטה, הינם זיוף גמור וחתום. כך במכתב החריף מבהיר הרב אדלר, כי אנשי דלא מעלי, מזייפים פלומבות על בשר שלא נודע מהיכן הגיע. כשהם משתמשים בחותמת של מערך הכשרות של הרב אדלר, האחראי על השחיטה המקומית בהונגריה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום