נתניהו למדינות אירופה: "העשרת האורניום – צעד מסוכן מאוד"

ראש הממשלה הגיב להודעת איראן על העלאת רמת העשרת האורניום: "ההעשרה הזו נועדה רק לדבר אחד - להכין נשק גרעיני להעשרת אורניום". קרא לאירופה: "תנקטו את הפעולות שהבטחתם לנקוט, תטילו את הסנקציות, אנחנו את שלנו עושים"

מדיני 7.7.2019 | 16:49

אהרון קרון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (ראשון) היום פתח ישיבת הממשלה לכוונת איראן להעשרת רמת האורניום ברמה של 5% ותקף את התקשורת האמריקנית שמגמדת את הסכנה שבכך: "קראתי היום בבוקר מאמר בוושינגטון פוסט שמסביר שזה שאיראן עולה בהעשרה מעבר לגבול המותר – זה לא נורא כי זה צעד קטן. טעות. ההעשרה הזו נועדה רק לדבר אחד – להכין נשק גרעיני להעשרת אורניום".

"דיברתי הבוקר עם אזרחים על כיצד התחילה מלחמת העולם השנייה באירופה. היא התחילה כשגרמניה הנאצית עשתה צעד אחד קטן – להיכנס שוב לחבל הריין, צעד קטן, אף אחד לא אמר כלום ואף אחד לא עשה כלום. הצעד הבא היה אנשלוס, החיבור עם אוסטריה, והצעד אחרי זה היה הכניסה לחבל הסודטים בצ'כוסלובקיה. וההמשך ידוע".

"זהו צעד מאוד מסוכן, ואני קורא לידידיי, ראשי צרפת, בריטניה, גרמניה: אתם חתמתם על ההסכם הזה, ואמרתם שברגע שהם יעשו את הצעד הזה, יהיו סנקציות חריפות שיינקטו. זו הייתה ההחלטה של מועצת הביטחון. איפה אתם? אני שואל אתכם, לא בהתרסה, אלא מתוך ידיעה משותפת של ההיסטוריה, ומה קורה כשמשטרים טוטליטריים תוקפניים יכולים לעבור את הגבול, לקראת דברים שהם מסוכנים מאוד לכולנו".

לסיום הוסיף נתניהו קרא למדינות העולם, "תנקטו את הפעולות שהבטחתם לנקוט, תטילו את הסנקציות, זה מה שיש לי להגיד בעניין הזה. אנחנו את שלנו עושים. אנחנו כל הזמן פועלים נגד התוקפנות האיראנית, אנחנו לא נותנים לה להתבסס בסוריה. אנחנו פועלים, מנסים לקטוע את זה באיבו, אנחנו בעצם מקיימים את מה שאני מבקש מכם לקיים בתחום שלכם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום