ניסה לשרוף את בית הכנסת ושרף את עצמו

המשטרה בדרום מערב אנגליה הודיעה כי אדם ימני קיצוני שניסה לשרוף בית כנסת אך הצית את עצמו - הואשם בטרור בכמה מקרים

חדשות בעולם 6.7.2019 | 23:07

אילוסטרציה | פלאש 90

טריסטן מורגן הודה באשמה על הצתה ושני אישומים תחת 'חוק הטרור' בעקבות דיון בבית המשפט הפלילי בלונדון, ביום שישי האחרון, 5 יולי.

טריסטן מורגן, בן 52, ללא מקום מגורים קבוע, הואשם כי ניסה לשרוף את בית הכנסת של אקסטר ביום שבת ה-21 ביולי 2018.

בעקבות חקירה משותפת של שוטרים מקומיים וחוקרי טרור מיוחדים שעבדו עם מחלקת הפשיעה, מורגן נאשם באיסוף מידע ועידוד טרור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מורגן יאושפז במוסד מיוחד לאחר שאובחן כ'לא שפוי', ורק בתי המשפט יכולים לשקול את שחרורו הפוטנציאלי. מורגן יהיה תחת מעקב קבוע בעשר השנים הקרובות.

האנטישמי טריסטן מורגן, הוגדר על ידי התובע המחוזי כ"בעל אמונה אנטישמית עמוקה", היה תחת התקף פסיכוטי בעת הצתת בית הכנסת, כך על פי בית המשפט.

בתיעוד ממצלמות האבטחה, נראה מורגן מגיע עם מיכל דלק, ושופך על החלון את הדלק, לאחר שהוא שבר את החלון עם גרזן, מורגן הצית את הדלק, והאש התפרצה לכיוון השני, ישר לתוך פרצופו של האנטישמי שחלק משערות ראשו נשרפו. לבית הכנסת נגרם נזק, ורק לאחר כמה חודשים המקום נפתח מחדש.

מורגן הוא בבירור חולה מאוד, ולאחר מספר הערכות רפואיות מפורטות ברור כי צו בית החולים הוא מתאים ", הוסיף.

בבית המשפט התברר כי הכבאים מצאו אש בוערת בחדר המכיל דוד גז, אשר היה יכול להתפוצץ, בצורה הרסנית, הכבאים כיבו את האש לפני שאירע אסון.

לאחר הדלקת האש, הבחין מורגן נראה צוחק כשהתרחק מהבניין הבוער, בעודו מחזיק מיכל דלק. כשמורגן נעצר על ידי המשטרה, הוא הריח מדלק, הוא אמר, "בבקשה תגידו לי שבית הכנסת בוער עד היסוד". כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בית הכנסת, נבנה ב -1763, והוא "מוקד לזהות היהודית של יהודים רבים המתגוררים בדרום מערב אנגליה", נכתב באתר האינטרנט של בית הכנסת.

לדברי אנשי בית הכנסת, התיקונים לחדר שבו אירעה השריפה הגיעו לסכום של 23,000 ליש"ט (28,804 $).

נשיא בית הכנסת, מר ריצ'רד הלסי אמר: "אנו מודים למשטרה המקומית על תגובתם המהירה ועל חקירתם ותמיכתם מאז האירועים הטראומטיים של השנה שעברה, במיוחד אנחנו רוצים להדגיש איך הקהילה של אקסטר היתה יחד, אנו חיים במקום נפלא, אשר מוכיח שיש בו סובלנות ותמיכה זה בזה בזמנים שיש לכך צורך, וכל הקהילה היהודית מעריכה בכנות את התמיכה שיש לנו מכל הדתות כאן באקסטר, בחודש אוקטובר הצלחנו לחזור לבית הכנסת, ובאפריל השנה חגגנו טקס חנוכה נפלא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום