בגיל מאה: אם הנגידים ומחותנת גדולי הדור

האישה החשובה מרת בריינדיל פלדמן ע"ה הלכה לעולמה בשם טוב בגיל מאה • חמותם של נגידי עולם התורה ר' משה רייכמן ז"ל ועוד

ברוך דיין האמת 5.7.2019 | 16:52

Pixabay

ברוך דיין האמת: היום יום שישי נסתלקה לבית עולמה מרת בריינדיל פלדמן ע"ה אשת הגה"ח הנודע רבי משה פלדמן זצ"ל, חמותם של הנגידים רבי משה רייכמן ז"ל וילבט"א הנגיד לבית גור רבי חיים פלוטשניק, והנגיד רבי אליעזר חפץ, עמדה בקשרי חיתון עם אדמו"רי בית גור וגדולי ישראל והיא בת 100 בפטירתה.

המנוחה נולדה לאביה הר"ר יששכר דוב וינברגר וזכתה להינשא לבעלה הגה"ח רבי משה פלדמן נכד המהר"ם שיק, את ביתם קבעו בעיירה סטמטאר שם נתקרבו לאדמו"ר רבי יואל מסטמאר זיע"א.

בשנות הזעם הצליחו להימלט לארץ ישראל, ולקבוע משכנם בירושלים וזכו כי תורה וגדולה התאחדו על שולחנם, בהמשך השנים עברו לגור בארה"ב, גדולי התורה העריכו את מפעלי החסד המופלאים שלה, לצד פיקחותה והרה"ק מסטמאר התבטא פעם כי היא מבינה אותו יותר מגדולי חסידיו, כמו כן מרן הרב שך בעל האבי עזרי זצ"ל כיבדה מאוד במספר הזדמנויות.

זכתה לעמוד בקשרי חיתן עם אדמורי בית גור הפני מנחם זיע"א ויבתחט"א כהאדמו"ר שליט"א מגור, וכן עם ראשי ישיבת לייקווד עימם נשתדכה מספר פעמים, כשבאחד השמחות אמר לה ראש הישיבה הגר"מ קוטלר כי בשידוכים עם צאצאיה מרגישים את הענבי הגפן בענבי הגפן.

הותירה אחריה דור ישרים עמודי הנתינה והחסד, בתה מרת לאה אשת חבר הנגיד רבי משה רייכמן ואמם דל הנגידים לבית רייכמן, חתנה רבי חיים פלוטשעניק הנגיד לבית גור, חתנה הנגיד רבי אליעזר חפץ ממונסי, ובנה הנגיד רבי יששכר פלדמן ממנוטריאל.

במסע הלוויה שיצא היום (שישי) ערב שבת קודש פרשת חוקת מבית חתנה רבי חיים פלוטשעניק ברחוב מנחת יצחק בירושלים בראשות גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס היא נטמנה בהר הזיתים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום