חמאס במסר לישראל: להימנע מהסלמה

בדרך למתיחות נוספת בדרום? בחמאס מחכים למשלוח כספי נוסף מקטר ומבהירים כי לא יסכימו שהכסף ישמש להקמת אזור תעשייה. בכירים בארגון: "דחינו את הניסיון הישראלי, יש דרכים נוספות להימנע מעימות"

חרבות ברזל 5.7.2019 | 11:39

פלאש 90

מה יעלה בגורל הכסף מקטר לעזה? השבוע אישרו בכירים ישראלים כי קטר הסכימה לממן את הקמתו של אזור תעשייה במעבר קרני, ובו יועסקו 5,000 פלסטינים מהרצועה. הבוקר (שישי) הבהירו בחמאס כי הם מסרבים להצעה - שנועדה לשנות את ייעודם של הכספים שמוכנסים לרצועה.

קטר הכניסה במספר סבבים כסף לרצועה, שהועבר באופן מיידי לתשלומי משכורות לעובדי חמאס. גם משפחות מעוטות יכולת קיבלו מאות דולרים כל אחת מהכספים הקטריים, וברצועת עזה מבהירים: "חמאס רוצה את הכסף לעובדים שלו ולמען העניים".

בכירים פלסטינים הוסיפו: "אנחנו דוחים את הרעיון בשלב זה, אבל יש דרכים נוספים למנוע הסלמה". העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח כי התנגדות חמאס לפרויקט הקטרי עלולה להוות "אתגר חדש" להבנות בשבוע שעבר, כאשר צפוי להגיע סיוע כספי נוסף מקטר.

נתניהו: "נערכים למבצע צבאי רחב"

בצל המתיחות בדרום והמשך שיגורי בלוני התבערה לשטח ישראל, ראש הממשלה נתניהו קיים שלשום דיון קבינט בראשותו באוגדת עזה ולאחריו ניסה להיפגש עם ראשי רשויות - אלא שאלה סירבו לפגישה. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא", אמר נתניהו בתום הדיון.

בתגובה לסירוב חלק מראשי הרשויות להיפגש עמו, אמר נתניהו כי "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

גדי ירקוני ראש מועצת אשכול ואופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, בחרו שלא להשתתף בפגישה באוגדת עזה: "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא היתה לרה"מ כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו".

"אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, גם הם מתמודדים עם מצבי חירום לא פשוטים, אך אנו סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות", הוסיפו ירקוני וליבשטיין. "יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בישובי עוטף עזה. לא נשלים ולא נקח בזה חלק. לכן החלטנו שלא להשתתף בפגישה ואנו קוראים לראש הממשלה לקיים שיח ישיר עם ראשי הרשויות של עוטף עזה".

בסוף השבוע האחרון, בצל הפרסומים על ההבנות בין ירושלים לארגון הטרור חמאס, התלקחו כ-20 שרפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו. בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון אמר בתגובה נתניהו כי "אולי נאלץ לצאת למבצע רחב היקף", והוסיף: "אנחנו מבינים היטב את המצוקה של יישובי העוטף ופועלים כדי להקל עליהם".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום