לקראת פתיחת שנת הלימודים: אגף החינוך החרדי בחוסר תפקוד

מוסדות החינוך החרדיים בירושלים נערכים לפתיחת שנת הלימודים תש"פ אך נאלצים להתמודד עם משבר שפוקד את אגף החינוך החרדי בעירייה שלוקה בחוסר תפקוד של מאיישי התפקידים ופרישתם הצפויה של מנהל האגף וסגנו בתקופה הקרובה

חרדים 3.7.2019 | 23:59

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים המתקרבת בשיאה. התקופה הקרובה עמוסת אתגרים עבור העוסקים במלאכה, במיוחד אלו המטפלים ברישום הבנות לסמינרים כמו גם בטיפול בבעיות מורכבות של רישיונות למוסדות, בעיות בירוקרטיות ועוד.

אלא של׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי בירושלים, אגף חינוך חרדי מתנהל בעצלתיים, כאשר מנהלי האגף לא מתפקדים בשבועות קריטיים אלו, ברקע העובדה שמנהל האגף איתמר בר עזר וסגנו ברוך הלפגוט פורשים מקרוב מתפקידם.

מי שמנהל בימים אלו את האגף, שחלק ניכר מהסמכויות שלו הועברו לאגף החינוך הכללי, הוא מנהל אגף החינוך בעיר אביב קינן, שיחסיו עם הציבור החרדי ידעו עליות ומורדות, כאשר כלל הנושאים מגיעים בימים אלו לפתחו.

מנהל מוסד חרדי אומר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, כי חוסר התפקוד של מנהלי אגף חינוך חרדי מורגש היטב במסדרונות העירייה בקרב ראשי המוסדות שמתכוננים לפתיחת שנת הלימודים הבאה. הוא מציין עוד כי "אין לנו תלונות על קינן, אבל מי שעוסק ומקבל החלטות בחינוך החרדי צריך להיות מנהל מקצועי מתוך הציבור החרדי".

היום (רביעי) נועד מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל עם ראש העירייה משה ליאון. במהלך הפגישה סוכם כי בימים הקרובים ייצא לדרך מכרז מהיר לטובת שלושת התפקידים של האגף החרדי ובהם מנהל אגף החינוך החרדי, סגנו וכן מכרז נוסף למנהל אגף משאבי חינוך חרדי, שתחת מחזיק התיק, סגן ראש העיר ישראל קלרמן.

על פי ההסכם הפנימי בין דגל התורה לש״ס, בראשות אגף חינוך חרדי יעמוד אדם מטעם דגל התורה, כששמו של חבר מועצת העיר בית שמש שמוליק גרינברג עולה כמועמד, ובראשות אגף משאבי חינוך חרדי יעמוד מועמד מטעם סיעת ש״ס.

בנוסף, בעקבות התפטרותו של סגן המנהל ברוך הלפגוט, צפויים בש"ס למנות סגן מטעמם.

במקביל, בימים אלו יוצאים לדרך שיבוצים מקצועיים לתלמידות הסמינרים שלא שובצו בקבוצה הראשונה. סגן רה"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, פעל בשיתוף עם מנהלי הסמינרים להבנות בשיבוצי התלמידות. יש לציין, כי בניגוד לכל שנה, כמות התלמידות גדלה באופן משמעותי והביקוש רב מאוד על ההיצע. בכל זאת, פעל סגן רה"ע בצלאל למציאת פתרונות כמו בניית כיתות חדשות, שיתנו בימים הקרובים מענה לכלל התלמידות העולות לסמינרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום