בצפון קוריאה משיקים מכשיר עם אפליקציות

קוריאה הצפונית שידועה בשליטה האבסולוטית של המשטר על המידע, משיקה סמארטפון חדש עם אפליקציות ייעודיות המאושרות על ידי המשטר הקפדני  

טכנולוגיה 2.7.2019 | 21:29

צילום מסך מאתר kfausa.org

המדינה המבודדת צפון קוריאה, תשווק בימים הקרובים טלפון 'חכם' עם יישומים שאושרו על ידי הממשלה בלבד והיא חוסמת כל קשר למדיה זרה, בדומה למכשיר כשר שמשווק כאן בישראל.

המכשיר נקרא '2425 פיונגיאנג' ומופעל בו רק אפליקציות שאושרו על ידי הממשל ואינו מסוגל להתחבר לרשת WiFi זרה.

ה'דיילי מירור' מדווח, כי קוריאה הצפונית עלולה להיקלע למחסור חמור במזון, אך המשטר של הרודן קים עדיין מצא את המשאבים כדי לשחרר סמארטפון חדש, שהמידע שבו כפוף לגחמות השלטון.

על אף שצפון קוריאה אוהבת להתפאר בייצור עצמי, נראה כי הגאדג'ט החדש יוצר בסין השכנה.

המכשיר, המכונה 'פיונגיאנג 2425', מופעל על ידי שבבים בעלי שמונה ליבות, והוא בעל טכנולוגיית זיהוי פנים, אך המכשיר אינו מסוגל להתחבר לרשתות אינטרנט אלחוטיות זרות. בנוסף אי אפשר להשתמש ברינגטונים שמגיעים כמובנים במכשיר.

עם זאת, משתמשים יכולים להתחבר לרשת WiFi פנים צפון קוריאנית, הנקראת Mirae, שם הם יקבלו את חומר התעמולה של המשטר. בנוסף המכשיר תומך באפליקציות של מזג אוויר, ואפליקציות ללימוד השפה הסינית והשפה האנגלית.

חברת החדשות הדרום קוריאנית Daily NK פרסמה, כי לאחר שרכשה את אחד הפלאפונים החדשים, היא בדקה את המספר הסידורי שלו ומצאו שהוא נעשה על ידי יצרן סיני.

מומחים טוענים כי הפלאפונים הובאו כמוצר מוגמר, אך הצפון קוריאנים התקינו בו תוכנה צפון קוריאנית שתתן להם שליטה על התוכן של המכשיר.

עוד דווח בדרום קוריאה, כי יש חשש שהמכשיר יהיה עם תקלות חמורות לאחר שיבוצע בו שינוי גירסה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום