אזולאי לארדן: "דמם של החרדים והאתיופים הפקר"?

ח"כ ינון אזולאי שיגר מכתב זועם לשר לבטחון פנים ומאשים: "עושה רושם כי ידם של שוטרי משטרת ישראל קלה על ההדק. ההרגשה הרווחת גם אצלי היא שהמשטרה עושה רושם של "גיבורה על (מגזרים) חלשים". מדוע? האם דמם של האתיופים והחרדים הפקר?"

פוליטי 2.7.2019 | 19:14

פלאש 90

בעקבות האירוע שמסעיר את המדינה במהלכו נרצח נער ממוצא אתיופי על ידי שוטר, ולאחר אירועי המשטרה בחודשיים האחרונים, בסיעות החרדיות מקשרים בין השניים וקוראים למשטרה לחדד את הנהלים סביב היחס כלפי האוכלוסיות המוחלשות.

חבר הכנסת ינון אזולאי שיגר מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובו הוא דורש לחדד את הנעלים כלפי האוכלוסיות החרדיות והאתיופים ולנהוג בהם בזהירות כדי להחזיר את אמונם של בני אותם הקהילות במשטרת ישראל.

אזולאי מפרט בפני השר את האירועים האחרונים ובהם הרג הנער יהודה ביאגדה שנהרג בידי שוטר, האלימות כלפי הנער החרדי יענקי רוזנברג, וכן האלימות המשטרתית כלפי המפגין הנכה בבית שמש שהשוטרים הפעילו כנגדו ״כוח בלתי סביר״ לדברי אזולאי וניתקו את רגלו התותבת.

״המקרה האחרון אירע שלשום בלילה בחיפה, של הרג הבחור הצעיר סולומון טקה ז"ל. ושוב, בן העדה האתיופית שנורה למוות״, מציין אזולאי בפני השר ארדן, ״עושה רושם כי ידם של שוטרי משטרת ישראל קלה על ההדק. וישנם מקרים נוספים שמשום מה לא יצרו שיח והד תקשורתי לצערי״.

אזולאי מחבר בין המקרים וטוען בפני השר כי "אולם ההרגשה הרווחת גם אצלי היא שהמשטרה "גיבורה על (מגזרים) חלשים". "מדוע? האם דמם של האתיופים והחרדים הפקר?״, תוהה חבר הכנסת בפני השר ודורש ״שיחדדו וירעננו את הנהלים. ושקצת יגלו יותר סובלנות גם לאותם מגזרים 'שקופים' ובמקרה הזה גם 'כהים' (חרדים, ואתיופים). על מנת להשיב את אמון ציבור זה במשטרה אשר אמורה לשמור״.

גם יו״ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב אשר, טען היום כי היחס של המשטרה שווה כלפי האוכלוסיה החרדית והאתיופיות .

לדבריו, ״מקומם לראות איך באופן מחשיד ידה של המשטרה 'קלה על ההדק' דוקא במפגש עם אוכלוסיות ומגזרים בעלי צבע עור או לבוש כהה. האירועים האחרונים מעידים על התנהלות לקויה של המשטרה מול אוכלוסיות מוחלשות ומלמדים על מגמה מדאיגה של איפה ואיפה ביחס אליהן. אנו נדרוש ממשטרת ישראל לערוך בדק בית שיכלול הפקת לקחים ומסקנות מעשיות שיובאו לידיעת הציבור״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום