“המדינה לא זקוקה למנהיגות שמבוססת על שנאה כנגד החרדים”

בעוד שהקמפיין כנגד הציבור החרדי והדתי-לאומי בעיצומו, בעיקר מצידו של אביגדור ליברמן - יש מי שיוצא באופן מפתיע להגן על הציבור החרדי ותוקף בחריפות את התנהלותו של ליברמן; ולא חוסך את שבטו משותפו לסיעה, יאיר לפיד

פוליטי 2.7.2019 | 12:04

תומר נויברג, פלאש 90

בעוד שהקמפיין כנגד הציבור החרדי והדתי-לאומי בעיצומו, בעיקר מצידו של אביגדור ליברמן - יש מי שיוצא באופן מפתיע להגן על הציבור החרדי ותוקף בחריפות את התנהלותו של ליברמן; ולא חוסך את שבטו משותפו לסיעה, יאיר לפיד.

חבר הכנסת בוגי יעלון כתב היום (שלישי) ברשת הטוויטר, ״שמעתי את דברי ליברמן על המכינות הקד״צ״. לדבריו, ״מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת, ולא כזו שמבססת את כוחה על שיח של שנאה כנגד ערבים, חרדים או ציונים-דתיים״.

דבריו של יעלון מגיעים בתגובה לדברים שאמר הבוקר יו״ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, בכנס הרצליה כי ״מה שצריך לעשות, ונדרוש זאת בממשלה הבאה, זה לנתק בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם-צבאיות. אנחנו בפירוש רואים תהליך שמתפתח לכיוון מליציות פרטיות״.

ליברמן הוסיף: ״משרד החינוך הפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד תחת הנהגתו של הרב פרץ. חייבים להקים ממשלה רחבה עם הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן. בשלב הזה לא נסכים לחרדים והאיחוד הלאומי״.

התגובות לדבריו של ליברמן לא איחרו לבוא. יו״ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, אמר כי ״לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות. כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך".

פרץ הוסיף: "אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב״.

חבר הכנסת ניר ברקת הגיב הוא לדברים ואמר: ״ליברמן בחר בשיסוי מול המגזר החרדי וכעת מול המגזר הממלכתי-דתי. כך לא נוהגים. הדרך חייבת להיות של חיבורים ואחדות בעם, וזאת למרות השונות המאפיינת את עם ישראל על כל גווניו ודעותיו״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום