הנוסע משחזר את החוויה המטלטלת בטיסה

"כל המטוס היה שלנו, של גימלאי תעשייה אווירית", מספר אחד הנוסעים בטיסה לאחר שהתאושש מהחוויה המטלטלת בטיסה שעשתה דרכה מגרמניה לישראל, כאשר אחד הגלגלים תקול בצורה חמורה | "בטוח שלא מדובר במקרה קל. המטוס הוא מאוד כבד וזה לא דבר פשוט"

רכב ותחבורה 2.7.2019 | 10:19

אילוסטרציה | גדעון מרקוביץ', פלאש 90

ישראל כולה עקבה אתמול (שני) בדאגה רבה אחר מטוס של חברת 'אלקטרה אייר', שהמריא מגרמניה לישראל עם תקלה בגלגליו, מה שגרם באופן יוצא דופן להעלאת רמת הכוננות בנתב"ג לגבוהה ביותר, אך בחסדי שמים, האירוע הסתיים בשלום ללא נפגעים.

שעות לאחר שהתאושש מהטראומה שחווה בטיסה, שוחח שמואל אפלבוים יו"ר ועדת טיולים ונופשונים גמלאי תעשייה אווירית, עם כתב 'ישראל היום' ושיחזר את רגעי האימה המטלטלים, "תוך כדי ריצת ההמראה, ב95% מהמסלול, ממש לפני שהמטוס משך את האף הרגשנו רעד גדול מאוד, אבל המטוס היה כבר בנקודת אל חזור", מספר שמואל, "ידענו שיש בעיה אבל לא ידענו בדיוק מה היא. הטייס הסביר שהוא בודק מה קרה וממשיכים לתל אביב".

"לא הייתה איתו שום בעיה באוויר", מספר אפלבוים, "בשלב מסוים הוא הודיע לנו שמצאו חלקי צמיג בקלן וכנראה שיש בעיה באחד הגלגלים, הוא אמר שיבדוק את העניין כשנתקרב לישראל. כשהוא התקרב לארץ מטוס חיל האוויר בדק את הגלגל ואז הטייס הודיע שיש לו צמיג אחד מפונצ'ר וממשיכים בנחיתה בנוהל חירום. אני טס די הרבה ובמטוסים רגילים ותקינים לא הרגשתי נחיתות חלקות כמו זו, הנחיתה הייתה מושלמת".

אפלבוים שכאמור עבד בעברו בתעשייה האווירית שיבח את הטייס ואמר, "מגיע לטייס את כל התשבחות. כל המטוס היה שלנו, של גימלאי תעשייה אווירית שנסעו לטיול של שייט על הריין. אי אפשר להגיד שלא היו רגעי חרדה, חלקם הגדול של האנשים הם אנשי תעופה והם לא חששו אבל מי שלא מבין בתעופה כנראה סבל מעט מחרדה לאחר שהדיילות החלו לבצע נוהל נחיתת חירום, לשים את הראש בין הברכיים וכו' אבל זה חלף מהר מאוד".

לסיום אומר שמואל אפלבוים, "כאיש תעופה אני יודע שזה לא נעים, דברים כאלה נגמרים באסונות כבדים עם הרוגים, אמרתי לאנשים ללכת לברך ברכת הגומל ואפשר להגיד שמדובר בסוג של נס, היו אסונות מהסוג הזה וזה בטוח שלא מדובר במקרה קל. המטוס הוא מאוד כבד וזה לא דבר פשוט", כך גמלאי התעשייה האווירית ששהה באותה טיסה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום