עימותים קשים הלילה בפינוי בית כנסת בית שמש

בשכונת חפציבה בעיר בית שמש התחוללה סערה הלילה, בעקבות פינוי קראוואנים ששימשו בית כנסת. כוחות משטרה הגיעו לסייע לרשויות מאחר ונרשמה התנגדות קשה של מקומיים

חרדים 2.7.2019 | 08:35

רימוני הלם עימותים בפינוי. החסידים לצד השאפל צילום: מתוך הסרטון

 

בשכונת חפציבה בעיר בית שמש התחוללה סערה הלילה, בעקבות פינוי קראוואנים ששימשו בית כנסת. כוחות משטרה הגיעו לסייע לרשויות מאחר ונרשמה התנגדות קשה של מקומיים.

מדובר בפינוי והריסה של שני בתי כנסת, שאחד מהם קשור לקהילת ברסלב. תושבים רבים ובהם גם סיקריקים משכונות אחרות של בית שמש הוזעקו טלפונית להגיע למקום ואלה התעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח את הפינוי.

על פי הודעת המשטרה, מאות הגיעו לאזור ההריסה והתפרעו יידו אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים, מהם נפגע שוטר ונפצע ואף פונה לטיפול רפואי בבית החולים. . במהלך ההתפרעות נפצע שוטר בראשו והוא פונה בהמשך על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי.

"משטרת ישראל, פועלת על מנת לאבטח ביצועם של צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת כל ניסיון להפריע למימוש הצו, ובתוך כך תפעל למיצוי הדין עם אותם מתפרעים" נמסר מהמשטרה.

מעיריית בית שמש נמסר כי היא פועלת בחודשים האחרונים בכדי להגיע להבנות על פינוי מבנים לא חוקיים מרצון. בהתאם לכך, לפני מספר חודשים הגיעה העירייה להבנות ולהסכם חתום עם לייפר שלום, הבעלים של מבנה לא חוקי ברחוב בן איש חי, לפיו המבנה יפונה על ידו. על פי הודעתם, לייפר אף נתן שיק ביטחון בסך 35 אלף ש"ח לעיריה.

בהסכם לייפר חתם: "אני מתחייב לפנותו מחוץ לעיר בית שמש ולהשאיר את המגרש ללא כל איש או חפץ". למרות התחייבותו, סירב לייפר בחודשים האחרונים לפנות את המבנה ובכך הפר הסכם עליו הוא חתום.

מעיריית בית שמש מדגישים: "מדובר במבנה שהוצב על קרקע ציבורית ללא כל אישורים או הקצאות כדין. עיריית בית שמש אינה ששה לעימותים ועל כן הגיעה להבנות עם מר לייפר לפיהן המבנה יפונה על ידו".

"למרות דרישות חוזרות ונשנות מטעם העירייה לפנות את המבנה, בחר, לצערנו, מר לייפר להפר את ההסכם עליו הוא חתום וצו בית משפט".

"השטח עליו מונח המבנה הינו רכוש הציבור, כאשר תפקיד הרשות המקומית וחובתה הוא לשמור על ייעודו המקורי. עיריית בית שמש תמשיך ותאכוף את החוק לרווחת כלל התושבים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום