הותר לפרסום: שר החוץ ביקר בבירת המדינה הערבית

ביקור היסטורי נרשם באבו דאבי, לאחר ששר החוץ הישראלי ישראל כץ הגיע למדינה הערבית ונפגש עם גומרים בכירים, בהם מזכ"ל האו"ם. דבר הביקור נשמר בסודיות

מדיני 1.7.2019 | 18:42

משרד החוץ

 

לראשונה: שר החוץ ישראל כץ שב בשעות האחרונות לישראל, לאחר ביקור היסטורי וראשון מסוגו של שר ישראלי באבו דאבי בירת איחוד האמירות הערביות. הביקור נשמר בסודיות עד לשובו לישראל.

במסגרת נסיעתו, פגש השר ישראל כץ גם את מזכ״ל האו״ם והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראליים. בנוסף, קיים השר כץ פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות ובלשכתו מסרבים לחשוף את שמו. בפגישה נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים.

במהלך ביקורו באבן דאבי הציג שר החוץ כץ את יוזמת ״המסילות לשלום אזורי״ לחיבור כלכלי ואסטרטגי של סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמלי חיפה בים התיכון.

ישראל כץ אמר בתום ביקורו החשאי, ״אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות. זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור".

״אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד", סיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום