בכיר בעיריית ב"ב: "מודעים להשקעה; תקנת העיר חשובה יותר"

גורם בכיר בעיריית בני ברק מסביר ל'ביזנעס' את המהלך לאיסור השילוט האלקטרוני על גבי החנויות • "אנחנו יודעים היטב שהסוחרים השקיעו הרבה כסף במסכים – אבל אין לנו ברירה. זו תקנת העיר" • לדבריו, "בני ברק בסך הכל מתקנת עוול שעלול היה להחמיר ולהוביל את העיר להתדרדרות נוספת"

חרדים 30.6.2019 | 15:30

ראש העיר בני ברק בכנס התחדשות עירונית ב'אקספו' בתל אביב | צילום פלאש 90

בני ברק תיפרד סופית ממסכי השילוט הדיגיטליים. אלה אמורים להיות מוסרים בתוך ימים ספורים ובמידה ולא, יופעלו כנגד העוסקים אמצעי אכיפה ויוטלו קנסות.

את ההחלטה קיבל ראש העיר בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין שקיבל פניות רבות מרבני העיר ומתושבים רבים שהתלוננו כי לא יתכן שבתוך בני ברק יחשפו הילדים, שלא מכירים את עולם הדיגיטל אל מסכי טלוויזיה צבעוניים ומהבהבים.

תחילתו של השינוי המתבקש היה לאחר תחילת השנה האזרחית. במכתב שנשלח אל סוחרי העיר ממחלקת הפרסום של עיריית בני ברק נאמר, כי בהתאם להחלטת ועדת השילוט, עליהם להסיר את כל מסכי הפרסום תוך 60 יום. 

בעירייה האריכו את החבל עוד מעט והעלימו עין בשלב ראשון מהשילוט שלא הוסר. לאחרונה קיבלו בעלי עסקים שלא הורידו את השלטים התראה שבמידה ולא יורידו את השלט, יהיו צפויים לאכיפה ולקנס. 

במהלך פגישות וישיבות עבודה שהובילו להחלטה המתבקשת נשמעו תלונות מפי נאמני בתיהם של רבני העיר. אלה טענו, כי הבעיה אך הולכת ומחריפה והמלחמה על עין הלקוח הפוטנציאלי עלולה להוביל את בעלי החנויות להוסיף 'רק' תחזית מזג אוויר או 'רק' חדשות מקומיות (כאשר חדשות פוליטיות מאתרים שונים, שאינן באותה רמת הקפדה של העובדים ושבים, עשויות אף הן להיכלל בעדכונים אלה), ובמקביל, יוזז אט אט הקו לכיוונם של סרטוני אנימציה ופרסומות לחברות, ארגונים ומפעלים הנלחמים בפרסומים על לב הלקוח החרדי – עד שהדבר ייצא לגמרי מכלל שליטה.

עוד צוין בישיבות העבודה בנושא, כי בני ברק מחולקת לשני אזורים, כאשר אזור המגדלים מעבר לציר ז'בוטינסקי (ה-BBC) הוא אזור העסקים המובהק של בני ברק ומבקרים בו אלפים מכל רחבי גוש דן, כשלעומת זאת פנים העיר שייכת לתושביה התורניים של העיר וכך גם צריך להיראות רחובותיה. המצב בו אזור איצקוביץ הפך לבבואה של כיכר הטיימס סקוור במנהטן על שלל הבהובי הניאון והמסכים המרצדים נתן טעם לפגם לתושבים רבים מאוד ולמבקרים הרבים מכל רחבי הארץ והעולם.

בעקבות כך, מסביר גורם עירוני בכיר, נוצר צורך בשלב הראשון ללכת אל הקיצוניות השנייה ולאסור כמה שיותר. לפני כחודש, הוציאה העירייה פרסום מפורט הכולל את תנאי הרישיון להחזקת שלט מסך. על פי הפרסום הרשמי, אסורים לשידור וידאו או סרטונים לחלוטין, ומסך עם אותיות אלקטרוניות (פנסי לדים קטנים) יאושר רק אם המסר קבוע ולא מתחלף או מהבהב. ניתן להחליף את הפרסום רק פעם בחודש. 

"אנחנו יודעים היטב שהסוחרים השקיעו הרבה כסף במסכים – אבל אין לנו ברירה. זו תקנת העיר ובני ברק בסך הכל מתקנת עוול שעלול היה להחמיר ולהוביל את העיר להתדרדרות נוספת", אמר הבכיר ל'ביזנעס'.

מי שתקף את ההחלטה הוא האופוזיציונר יעקב וידר, חבר המועצה ויו"ר סיעת הליכוד, שלטענתו פנו אליו מאות בעלי עסקים בבקשה שיפעל לביטול ההחלטה. וידר הגיש הצעה דחופה לסדר ובעקבות דרישתו התקיים במועצת העיר דיון דחוף בנושא. התקנה החדשה אף עלתה להצבעה נוספת, אך וידר לא הצליח לשנות את התוצאה.

גורמים בעירייה אומרים שהם מודעים להשקעה הכספית המרובה שהשקיעו בעלי העסקים במסכים אולם תקנת העיר חזקה יותר וכי "אין ספק ששמירת התקנה תביא ברכה ושגשוג לסוחרים". 

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום