דרמה בלאומי: המנכ"לית הודיעה על פרישה

הבנקאים פורשים בשרשרת: אחרי פינטו וטופולסקי, מנכ"לי 'הפועלים' ו'דיסקונט' – גם רקפת רוסק עמינוח, מנכ"לית 'לאומי' הודיעה כי היא פורשת מתפקידה • כיהנה 7 שנים בתפקידה • הבוקר רשמה מניית לאומי ירידות קלות בעקבות ההודעה על הפרישה

כלכלי 30.6.2019 | 11:50

דוד ברודט יו"ר דירקטוריון בנק לאומי | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

מניית 'לאומי' איבדה הבוקר למעלה מ-1.2% בעקבות ההודעה הדרמטית של המנכ"לית, רקפת רוסק עמינוח כי היא פורשת לאחר 7 שנות ניהול הבנק. שנים. רוסק עמינוח נחשבה למנכ"לית מוצלחת שהביאה את לאומי לשיאים רבים מכל הבחינות, למרות שעל הבנק חלפו בתקופת כהונתה משברים מתוקשרים לא מועטים.

בהודעתה בכתב ליו"ר לאומי, דוד ברודט כתבה עמינוח כי "בתום שבע שנים במהלכן אני מכהנת כמנכ"לית לאומי, החלטתי כי הגיעה העת לפרוש מתפקידי. פרישתי בפועל תיעשה בחודשים הקרובים, לאחר שהדירקטוריון יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש ולאחר העברה מסודרת של התפקיד למי שייבחר.

"לאחרונה התלבטתי לגבי העיתוי הנכון להודיע על פרישתי מהבנק. החלטתי שיהיה זה נכון להודיע על הפרישה עוד בטרם מחליט דירקטוריון הבנק על מינוי יו"ר דירקטוריון שיחליף אותך, בתום תשע שנות כהונתך. זאת על מנת למנוע כל אמירה שעלולה לייצר קשר בין זהות היו"ר שייבחר לבין החלטתי לפרוש.

"הצטרפתי ללאומי בשנת 2004 בתפקיד ראש החטיבה העסקית. במשך כל שנותיי בלאומי השקעתי את כל זמני, מרצי ויכולותיי למען הצלחת הבנק. מזה יותר מחמש עשרה שנים מהווה הבנק את מרכז חיי המקצועיים. אני גאה על ההישגים שהשגנו במהלך אותן שנים.

"במהלך השנים האחרונות חוללנו בלאומי, בכוחות משותפים ובהתוויית דירקטוריון הבנק, מהפכה של ממש…. לאומי כיום הוא הבנק המוביל בישראל. אני יודעת שפעילות הליבה החזקה, התשתית הארגונית שבנינו יחד, ההובלה הטכנולוגית והדיגיטלית הייחודית ללאומי, ההנהלה המוכשרת והאיכותית, יחד עם מנהלים ועובדים מסורים ומקצועיים – יהוו בסיס איתן להמשך הובלה של לאומי לעוד שנים רבות".

בהודעה של רוסק עמינוח שפורסמה לאחר שמכתבה פורסם, נמסר כי "לאומי כיום הוא הבנק המוביל בישראל. אני יודעת שפעילות הליבה החזקה, התשתית הארגונית שבנינו יחד, ההובלה הטכנולוגית והדיגיטלית הייחודית ללאומי, ההנהלה המוכשרת והאיכותית, יחד עם מנהלים ועובדים מסורים ומקצועיים – יהוו בסיס איתן להמשך ההובלה של לאומי לעוד שנים רבות".

דוד ברודט, יו"ר לאומי, מסר בתגובה: "הודעתה של רקפת על רצונה לפרוש מהבנק מצערת אותי מאוד. רקפת הוכיחה בכל שנותיה בבנק, ובמיוחד בתפקידה כמנכ"לית, ראיה אסטרטגית מצויינת, יכולת ניהולית גבוהה, כושר קבלת החלטות מעולה ויכולת מימוש וביצוע משובחים ביותר. היא הובילה את לאומי לשיאים חדשים בבנקאות הישראלית והיוותה דוגמא ומופת גם בבנקאות העולמית. רקפת משאירה מאחוריה בנק חזק ויעיל, שהוכיח שיש לו את היכולות להתמודד עם אתגרים מורכבים בגישה חדשנית. אני מודה לה על כהונה יוצאת דופן ומאחל לה הצלחה בכל אשר תפנה".

ב'לאומי סיכמו את הקדנציה המוצלחת של עמינוח: "מועד סיום הכהונה של רוסק עמינח יהיה במהלך החודשים הקרובים לאחר שהדירקטוריון יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש והעברה מסודרת של התפקיד".

נציין כי כזכור, רק לאחרונה הודיעו גם מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר טופילסקי ומנכ"ל הפועלים אריק פינטו על פרישתם הצפויה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום