נתניהו: "אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף, בפתח ישיבת הממשלה את הרשות הפלסטינית: "הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר, כולל במחיר של רווחתם של הפלסטינים עצמם"

מדיני 30.6.2019 | 12:07

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשל,ה את הרשות הפלסטינית: "הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר, כולל במחיר של רווחתם של הפלסטינים עצמם".

נתניהו התייחס בפתח דבריו לדבריו של שר החוץ של בחריין: "אני מבקש להשמיע לכם דברים שאמר שר החוץ של בחריין בשבוע שעבר: 'ישראל היא מדינה במזרח התיכון, היא חלק מהמורשת של האזור. לעם היהודי יש מקום בקרבנו. הציבור הישראלי צריך להאמין שיש מדינות באזור שרוצות להשיג שלום ושמעודדות את הפלסטינים לעשות שלום'. זוהי אמירה חשובה מאוד - היא תוצאה ישירה של המדיניות שלנו שהופכת את ישראל לכוח עוצמתי באזור ולכוח עולמי עולה".

לדבריו: "בשעה שאנחנו מתקרבים למדינות ערב, ומנרמלים בהדרגה את היחסים עמן, ובשעה שאנחנו בירכנו על הכנס בבחריין שנועד בראש ובראשונה להביא לפריחה כלכלית לפלסטינים ולאזור כולו, באותה שעה, הפלסטינים תקפו את הכנס בשצף קצץ בניגוד לאינטרס שלהם עצמם".

"בימים האחרונים הרשות הפלסטינית אף עצרה איש עסקים פלסטיני", הוסיף נתניהו: "אחר כך הם שיחררו אותו בלחץ אמריקני. כל פשעו היה שהשתתף בכנס כלכלי שמטרתו לקדם את הכלכלה הפלסטינית. דבר אחד ברור עולה מכל זה - הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר, כולל במחיר של רווחתם של הפלסטינים עצמם. כך לא פועלים מי שרוצים לקדם שלום".

רה"מ התייחס לטרור הבלונים שלא פוסק ואמר: "באשר לעזה, אנחנו מבינים היטב את המצוקה של ישובי העוטף, ואנחנו פועלים להקל עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס כולל עצירת הדלקים. אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון".

באשר לביקורת מצד האופוזיציה, אמר נתניהו: "אני לא מתרשם מהתעמולה של 'המומחים' למיניהם. רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד. ושלא נתבלבל, הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, דבר שייתכן שנאלץ לעשותו. לכן מה שמנחה אותי זה רק דבר אחד - ביטחון מדינת ישראל".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום