אחרי ביקור נשיא צ'ילה בהר הבית: כ"ץ נזף בשגריר הצ'ילאני

הנשיא סבסטיאן פיניירה התלווה לבכירים פלסטינים לביקור בהר הבית • כ"ץ: "שר החוץ רואה בחומרה כל פגיעה בריבונות ישראל בהר הבית, בודאי כזו שמתרחשת תוך הפרת נהלים וסיכומים ברורים" • ההחלטה לנזוף בשגריר בעת ביקור נשיא היא חריגה

מדיני 26.6.2019 | 08:12

פלאש 90

נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, המבקר בישראל, מוזמן היום אחר הצהריים לפגישת עבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד ראש הממשלה ובערב  מתוכננת לו ארוחה רשמית עם בנות הזוג במעון בבלפור. אך הבוקר הורה שר החוץ ישראל כ"ץ לנזוף בשגריר הצ'ילאני המוצב בישראל כיוון שהנשיא פיניירה התלווה לבכירים פלסטינים לביקור בהר הבית.

‏לפי הודעת שר החוץ הבוקר "שר החוץ רואה בחומרה כל פגיעה בריבונות ישראל בהר הבית, בודאי כזו שמתרחשת תוך הפרת נהלים וסיכומים ברורים. יש להפריד בין חופש פולחן מוחלט עליו מקפידה ישראל, יותר מכל גורם אחר בעבר, לבין שמירה ומניעת פגיעה בריבונותנו על הר הבית".

החלטת הנזיפה בשגריר תוך כדי ביקור נשיא היא חריגה ואף מעבירה מסר בעייתי לפרויקט של הבית הלבן, המתנהל ביממה זו באמצעות סדנאות השגשוג לשלוח בבחריין. בעוד יועצו של הנשיא ג'ראד קושנר הציג אתמול בערב את הפרטים לשחרור הכלכלה הפלסטינית, בין השאר באמצעות קידום תיירות המקומות הקדושים באיזור, המחישה ישראל בהודעת הנזיפה עד כמה סבוך ובלתי ישים הרעיון של אפשרות התיירות החופשית נטולת ההשלכות הפוליטיות. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום