הב.מ.ו נמכר פחות מהמחיר שעליו התעקשה המשטרה

רכב היוקרה מסוג ב.מ.ו של זבולון לבייב שחולט במסגרת 'היהלום השחור' נמכר ב-301 אלף שקל, למרות שהמשטרה לחצה וטענה בתוקף כי הרכב שווה לפחות 340 אלף

חדשות בארץ 23.6.2019 | 19:52

משה שי, פלאש 90

 רכב הב.מ.ו של זבולון לבייב, בנו של היהלומן החרדי לב לבייב, נמכר אחרי מכרז בסכום של 301 אלף שקל, זאת לאחר שהמשטרה יצאה בהכרזות כי ע"י מכרז יהיה ניתן למכור את הרכב בסכום של 340 אלף שקל.

רכבו של לבייב הבן, חולט לפני יותר מחצי שנה במסגרת פרשית "יהלום שחור", במסגרת הפרשיה נחקר החשד של ביצוע עבירות כלכליות בשווי של 300 מיליון שקל ובין היתר אף נחקר החשד, כי החברה הקימה רשת להברחת יהלומים.

זבולון לבייב נחקר במסגרת הפרשיה, חוקרי היאחב"ל ורשות המסים, החליטו לעקל ללבייב הבן את רכב הב.מ.ו שלו דגם e 530 משנת ייצור 2018, יחד עם נדל"ן וחשבונות בנק השייכים לו, כל זאת על מנת שיהיה ניתן לחלט אותם במידה ויוגש כתב אישום נגדו, הוא יורשע בעבירות הלבנת הון ומס ויוטל עליו עונש כספי.

לאחר ההחלטה על מכירת הרכב, לבייב הבן, הפקיד 38 אלף שקלים בגין הרכב, והיה אמור לקבל אותו לרשותו ולמכור אותו כדי להעביר את התמורה לחשבון קרן החילוט במשרד המשפטים. המכירה הייתה כפופה לקבלת אישור המשטרה למחיר שיוצע, על מנת שלא יימכר בשווי נמוך מדי.

לבייב הבן אכן מצא קונה אפשרי לרכב הפאר בתמורה ל-288 אלף שקל. אלא שבמשטרה סברו שמדובר במחיר נמוך מידיי, שאינו משקף את התמורה המקסימלית שניתן לקבל בגין הרכב היוקרתי. על פי הערכת המשטרה, את הרכב היה ניתן למכור במכרז במחיר של כ-340 אלף שקלים.

על פי ההסכמות בין הצדדים, מכיר המינימום במכרז היה 288 אלף שקלים, ולא היה ניתן למכור אותו בפחות. סוכם כי במקרה שתתקבל הצעה הגבוהה מסכום זה, מלוא הסכום יופקד בקרן החילוט. 38 אלף השקלים שהפקיד לבייב הבן יושבו אליו. במידה ולא תתקבל הצעה הגובה מ-288 אלף שקלים, הרכב ישוב ללבייב שיוכל למכור אותו בסכום ההצעה שקיבל.

כיום, כאמור, נודע כי המשטרה אכן הצליחה למכור את הרכב היוקרתי במחיר "גבוה" מזה שהשיג עבורו זבולון לבייב - 301 אלף שקל בלבד כלומר פער של 13 אלף שקל שהוא זניח אל מול מחירו של רכב היוקרה.

יצוין, כי בידי המשטרה ישנם נכסים נוספים של זבולון לבייב בשווי מיליוני שקלים. כמו 810 אלף שקלים שנמצאים בפיקדון דולרי בבנק איגוד, זכויות לדירה 100 מ"ר בפרויקט "הגוש הגדול" בסמוך לחוף הים בצפון ת"א, שני נכסים, בגודל דונם בסביון; ובקריית מלאכי.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום