יועצו של טראמפ: "מוכנים לפעול נגד איראן"

ג'ון בולטון נפגש עם נתניהו ואמר כי אסור לאיראנים לפרש את העובדה שארה"ב לא תקפה, לאחר הפלת המל"ט האמריקאי - כחולשה. "התקיפה הושהתה - לא בוטלה", הוא הבהיר

מדיני 23.6.2019 | 11:59

מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן, ששיאה בהפלת המל"ט האמריקאי על ידי האיראנים.

לדברי בולטון לפני הפגישה, "אסור לאיראן לפרש את התנהלות ארצות הברית כחולשה, הצבא שלנו מוכן לפעול וסנקציות חדשות יוטלו, כפי שהצהיר הנשיא דונלד טראמפ, התקיפה הושהתה - לא בוטלה".

הוא הוסיף כי "איראן ממשיכה לייצר נשק גרעיני ולפתח יכולות. היא מעבירה טילים ואמצעי לחימה לעיראק, סוריה, לבנון, תימן ואפגניסטן - וממשיכה לאיים באגרסיביות נגד ישראל ובעלות בריתנו במדינות המפרץ. זוהי לא אומה שמחפשת שלום".

"איראן, וכל מדינה עוינת אחרת, לא יכולה לראות בארצות הברית מדינה חלשה. כפי שהנשיא אמר ביום שישי - הצבא שלנו מוכן לפעולה. סנקציות נוספות ננקטו אתמול בלילה - ובקרוב יגיעו חדשות. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני אף פעם. לא נגד ארה"ב - ולא נגד העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "איראן השתמשה במיליוני הדולרים שקיבלה בזכות הסכם הגרעין לצורך השפעה שלילית על האזור. מי שטוען שהתוקפנות החלה לאחר הסנקציות חי בעולם שונה, אנו חווים את התוקפנות האיראנית בכל מקום".

"תומכי הסכם הגרעין עם איראן טענו שהיא תחל לבנות ולחזק את עצמה מבפנים אך היא בונה אימפריה במקום. היא מפיצה טרור, בונה בסיסים בסוריה ועושה מאמצים להעברת נשק לחיזבאללה".

ראש הממשלה בירך על החלטת טראמפ להטיל סנקציות נוספות על איראן. "טהראן סובלת ממשבר כלכלי בגלל התוקפנות, וטראמפ הודיע אתמול כי הלחץ עליה יימשך".

בהמשך היום, צפויים נתניהו ובולטון להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי ברוסיה, ניקולאי פטרושב, בניסיון לשכנע את רוסיה להוציא את האיראנים מסוריה, בתמורה להכרה בשלטונו של אסד.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום