80% תמכו: תושבי העיר הכריעו כי נצרת עילית תהפוך ל'נוף הגליל'

בתום ארבעה ימי הצבעה הכריעו היום תושבי העיר נצרת עילית להפוך את שם העיר ל'נוף הגליל'. ההכרעה קיבלה תמיכה רבה בקרב התושבים שטרחו להגיע לקלפיות, אך הם היו רק כ-25% מכלל בעלי זכות ההצבעה. 79.9% הצביעו בעד החלפת השם, מול 20.1% שהתנגדו

חדשות בארץ 21.6.2019 | 15:12

ארכיון | נתי שוחט, פלאש 90

בתום ארבעה ימי הצבעה הכריעו היום תושבי העיר נצרת עילית להפוך את שם העיר ל'נוף הגליל'. ההכרעה קיבלה תמיכה רבה בקרב התושבים שטרחו להגיע לקלפיות, אך הם היו רק כ-25% מכלל בעלי זכות ההצבעה. 10242 איש הצביעו מתוך למעלה מ-30 אלף בעלי זכות הצבעה. 79.9% הצביעו בעד החלפת השם, מול 20.1% שהתנגדו.

לפני כחצי שנה הוחלט בוועדת השמות במשרד ראש הממשלה על שינוי שמה של נצרת עילית. מדובר ביוזמה של ראש העירייה, רונן פלוט. בעקבות הצעתו כונסה ועדה ציבורית, בראשות מנכ"ל העירייה, חוה בכר, וזו דנה בכ-200 שמות שהוצעו על-ידי אזרחים באתר העירייה ובדף הפייסבוק של העירייה. מתוך כלל ההצעות הוציאה הוועדה חמישה שמות שעלו ל'גמר'. מתוך שמות אלו נבחר השם 'נוף הגליל'.

מהות היוזמה של קריאת השם החדש נעוצה בצורך בהפרדה בין נצרת עילית לנצרת הצמודה אליה. לאחר החלטת וועדת השמות במשרד ראש הממשלה הסביר ראש עיריית נצרת עילית כי "הגיע הזמן לשים קץ לבלבול. אחרי 62 שנים, נצרת עילית לא צריכה להצטדק שהיא לא נצרת, אנחנו עיר נפרדת, אנחנו לא שכונה של נצרת, אלא עיר נפרדת. איננו כמו עפולה עילית, ויקנעם עילית שהן שכונות", אמר פלוט.

כפי שנחשף אז ב'חדשות JDN', ראש העיר החליט להעביר את ההחלטה האם יקראו לעירם 'נוף הגליל' לידי התושבים ולקיים משאל, בדומה לבחירות, שבו התושבים יחליטו האם הם תומכים בשינוי שם העיר. משאל זה התקיים במהלך השבוע, כשהקלפיות נפתחו ביום שלישי לכלל התושבים, ובכדי לעודד את שיעורי ההצבעה התקיימה הצבעה במוקדים שונים גם בהמשך השבוע.

בעבר התבטאו בעניין גדולי ישראל, בראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לשנות את שם העיר שמבוסס על "נצרות", במיוחד שבעיר החלה לקום קהילה חרדית בשכונת "הר יונה". מאז פעלו הנציגים החרדים בעניין, ומאז שפלוט נבחר לראשות העיר הוא הצטרף ליוזמה.

גרשון ברלין, יו"ר 'דגל התורה', בעיר סיפר ל'חדשות JDN' כי, "שר התורה הורה במפורש לכולל בעיר שלהישאר במקום רק בתנאי שיחליפו את שם העיר, ממש בצורה ברורה אמר את זה". לדבריו: "אנחנו בטוחים שאחרי קיום הציווי של ר' חיים ברור שנראה התפתחות מאסיבית בכל נצרת עילית ובהר יונה ג' בפרט", הרב ברלין מוסיף כי "כל פעם שהיינו נכנסים למרן שליט"א והיינו מזכירים את השם נצרת עילית, הרגשנו שלמרן ממש לא נוח עם זה".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום