רון קובי נגד הרבנים: "תם עידן הרבנים הפוליטיים בטבריה"

לאחר הכישלון בהעברת התקציב ולקראת הניסיון הבא, יוצא רון קובי נגד חברי המועצה שהצביעו נגד התקציב, ומשתלח ברבנים. "לא אתן לאף רב להחליט פה, טבריה תהיה פתוחה בשבת", אמר

חדשות בארץ 21.6.2019 | 14:40

ארכיון | דורון הורביץ, פלאש 90

לאחר הכישלון בהעברת התקציב העירוני, בפעם השלישי יצא אמש (חמישי) ראש עיריית טבריה, רון קובי, במתקפה חריפה נגד הרבנים בעיר, הגאון ריב אברהם דב אוירבך והגר"ד קוק ולעג לחבר המועצה מיכאל לרר.

"נצחק קצת ביחד", אמר רון קובי בפתח השידור בפייסבוק, "מה עם לרר הסטייק", אמר כשהוא מכוין לחבר המועצה מיכאל לרר שהצביע נגד התקציב. 

זעמו של ראש העיר עלה בעקבות העובדה שהמקומונים של סוף השבוע בעיר יצאו בכותרות על הדחתו. "יש פה עיתונאים דגלונים, השבוע היתה ישיבת מועצה מאוד סוערת ומביישת,  אבל אני רוצה לדבר על ההצלחה הגדולה, האם ראיתם פעם בהיסטוריה שמישהו משדר ומדבר על ישיבת מועצת עיר? אולי אולי אולי בתל אביב שהיה משהו בומבסטי, גם לא. אתם מבינים את ההצלחה? אין ילד בתל אביב, ואין מישהו בשדרות ודימונה שלא יודע מה קרה השבוע בטבריה, מה זה אומר עלינו? שלקחנו את טבריה לרמה גבוהה גבוהה גבוהה, ברמה לאומית, מדובר בקמפיין שאם היו קונים אותו בכסף זה היה מעל 30 מליון שקל".

לאחר מכן השתלח קובי ברבנים ואמר כי "אני לא אתן לאף רב להחליט פה בטבריה, לא הרב קוק, לא הרב אוירבך, ולא לאיזה רבנית, אני נחרץ בזה, טבריה לא תיפול שנית לידיים של רבנים, וכל מיני אנשים שיקחו פה את החושך וייצגו אותו.

"העיר הזו תהיה פתוחה בשבת, ותהיה שוקקת חיים, אנחנו לא דת ולא נגד הדתיים, רק לא תהיה פה כפייה דתית, מדינת ישראל קיבלה את הבשורה מטבריה, גרמנו לכולם להאמין בתרבות החילונית של מדינת ישראל. מפה תצא הבשורה. אריה דרעי מפחד, ליברמן מפחד, הליכודניקים מפחדים. כולם מפחדים".

קובי המשיך ואמר: "דודיק אזולאי, יש לך בכלל דעה משלך? הרי הרב קוק שולט בך שליטה מלאה, ורפאל טרבלסי הוא חייל של סמוטריץ' שרוצה מדינת הלכה. חברי המועצה שהצביעו נגד התקציב אין להם זיקה לעיר הזו, זאת הסיבה שצריך לשנות את כל השיטה בכנסת, אם אני לא יקח את משרד הפנים ונגב וגליל אני אשאר פה על אפם ועל חמתם. הרבנים לא ישלטו בטבריה אתם מבינים אותי? היינו נחמדים אבל זה נגמר".

בהתייחסו לישיבת התקציב הנוספת בשבוע הבא אמר: "בשבוע הבא יש עוד ישיבת תקציב ותאמינו לי שהתקציב יעבור. הם יעבירו את התקציב הם לא ירצו ללכת הביתה".

כאמור, הבוקר המקומונים בעיר יצאו בכותרות על מצבו הפוליטי של ראש העיר, העתון 'כוכב הצפון' דיווח בכותרת ראשית: "נפל לקרשים - היום ברור שקל לבקר ולהכפיש, קשה הרבה יותר לעשות". העיתון 'ידיעות טבריה' עם כותרת ראשית 'תם הטקס', העיתון 'קורה בכנרת' יצא בכותרת: 'המסך ירד, רון קובי הובס מפלה בקנה מידה היסטורי'. הכותרות הללו במקומונים שאינם דתיים, הרגיזו את ראש העיר. יצויין כי העתון החרדי דתי 'מקומי טבריה' יצא בכותרת עם ציטוט מדברי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שנחשפו ב'כיכר השבת' - "מפלה גדולה" והעתון מציין כי הברכה של הגר"ח מתקיימת. 

רון קובי מסר ל"כיכר השבת" : "תם עידן הרבנים הפוליטיים בטבריה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום