לפיד נגד נציג ש״ס בפתח תקווה: "מנסה לכפות את דעתו על הרוב"

יאיר לפיד, ממנהיגי 'כחול לבן', מוצא הזדמנות נוספת להתנגח בחרדים ולנסות לקושש קולות על גב המגזר תוך טענות על 'כפייה' • הטריגר: בעקבות פעילותו יו"ר סיעת ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו, רשת הטריפות 'קשת טעמים' המחללת שבת בסניפיה השונים, תיאלץ להדיר את רגליה מהעיר 

חדשות בארץ 18.6.2019 | 19:41

תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות סערה שהחלה בימים האחרונים בעיר פתח תקווה, בעקבות פעילות של סגן וממלא מקום ראש העיר מטעם ש״ס הוא הצליח למנוע הקמת מסעדת טריפות בעיר, יאיר לפיד מאשים כי "שוב המיעוט מנסה לכפות את דעתו על הרוב".

כאמור, הסערה החלה בעקבות ניסיון של ׳קשת טעמים׳, חנות מזון, שביקשה לפתוח סניף בעיר פתח תקווה כאשר נציג העירייה מטעם סיעת ש"ס, אוריאל בוסו פנה לחברת הנדל"ן שמשכירה לחנות נכס ודרש לבטל מיידית את ההתקשרות ביניהם וזאת משום שהחנות ׳קשת טעמים׳ פועלת בשבת. למרות שלא מדובר כמובן בשכונה דתית.

בפוסט שפרסם הערב (שלישי) ח"כ יאיר לפיד, הוא תקף את בוסו וטען כי "לש״ס, הצביעו בבחירות 7% מתושבי העיר. רק שזה לא מפריע להם לנסות לכפות את דעתם על כל האחרים". לדברי לפיד, ״פתח תקווה גרים בה כרבע מיליון תושבים. חלקם חילוניים, חלקם דתיים. זו לא בני ברק או בית שמש (אם מישהו היה רוצה לפתוח בשבת חנות בעיר דתית - הייתי כותב פוסט הפוך)".

"נציג ש״ס אומר שלפתוח חנות כזו זה ״בניגוד לאופייה של העיר פתח תקווה״. סליחה? מי קובע את אופייה? ולפי איזה קריטריונים? נכון שישראל היא מדינה יהודית, אבל היא גם מדינה שבה אנשים לא כופים אחד על השני את אורח חייהם", טוען לפיד.

לטענת מנהיג 'יש עתיד', "עוד רגע יתחילו כל הצווחות של ״שנאת חרדים, שנאת חרדים״, אז תנצלו את הרגע הזה ודמיינו עיר שבה כל אחד מכבד את אורח חייו של השני. בין אם הוא מתפלל בית הכנסת הגדול שנקרא ע"ש אביו של הברון אדמונד ג'יימס דה רוטשילד, ובין אם הוא קונה בשבת בבוקר ב׳קשת טעמים׳. דמיינו שהם עוברים אחד מול השני ומחייכים ואומרים ״שבת שלום״, כי אף אחד מהם לא חושב שהשבת שלו טובה יותר משל השני. למה זה לא יכול להיות ככה? מתי החלטנו שאנחנו לא יודעים לחיות ובעיקר לתת לחיות?".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום