בעקבות מחדל האבטחה בנתב"ג: רש"ת מגיבים לביקורת נגדם

גורם ביטחוני בכיר בנתב"ג מגיב לביקורת על פרצת האבטחה ואומר כי רשות שדות התעופה באמצעות היחידה למניעת עברות בנתב"ג היא זו שזיהתה את הניסיון להברחת עובדים זרים מגאורגיה והעבירה את המידע לגורמי המודיעין ולמשטרת ישראל

חדשות בארץ 17.6.2019 | 19:36

משה שי, פלאש 90

שעות לאחר שנחשף כי אנשים שפעלו בנמל התעופה בן גוריון הבריחו במשך תקופה ארוכה אזרחים גאורגים לתחומי המדינה, כאשר כל אחד מהם שילם עבור הברחתו 10,000 שקלים. ברשות שדות התעופה האמונים על מערך האבטחה בשדה, מגיבים לביקורת נגדם וטוענים כי אין שום קשר בין האירוע המדובר לבין תחום האבטחה בנתב"ג.

גורם ביטחוני בכיר בנתב"ג אומר כי רשות שדות התעופה באמצעות היחידה למניעת עברות בנתב"ג היא זו שזיהתה את הניסיון להברחת עובדים זרים מגאורגיה והעבירה את המידע לגורמי המודיעין ולמשטרת ישראל. כמו כן, במהלך כל התקופה מערך הביטחון והיחידה למניעת עבירות פעלו כתף אל כתף עם משטרת ישראל.

עוד הוסיף הגורם כי "בנמל התעופה בן גוריון עובדים למעלה מ 15 אלף עובדים – בחברות מסחריות, בחברות תעופה, בחברות שרותי קרקע ומאות זכיינים. מתן הרישיון לעבודה הוא תהליך מבוקר ומפוקח להפליא, אדם שאינו זכאי לקבלת רישיון לא יוכל לעבוד בשטחים המוגבלים בשטח המבצעי של הנמל".

"להחלטה על מתן רישיון עבודה בשטחים המוגבלים שותפים גורמי הביטחון, משטרת ישראל ואחרים. מי שניתן בו האמון לאחר הבדיקות הקפדניות הם אנשים שהורשו להיות בשטחים המוגבלים".

הגורם הביטחוני הסביר כי "סביב מטוס פועלים המון גופים, החל ממתדלקים מובילי המזון וכאלה שמטפלים טכנית במטוס והמכונאים שמטפלים במטוסים כולם חלק מהצוות אשר ניתן בו אמון לאחר הבדיקות הקפדניות. אדם שקיבל את מידת האמון הראויה לעבוד במתחם מוגבל הוא עושה את עבודתו ואיש לא יראה אלא אם כן מערך מודיעין יתריע על כך, הוא עושה את עבודתו מבלי שמישהו חושב שהוא עלול לעשות מעשה פלילי".

"בהברחת העובדים הזרים נעשו מעשים פליליים באופן חד משמעי. הייתה פה עבירה על חוק הכניסה לישראל שמי שאמון עליה זו רשות האוכלוסין".

"אותם עובדים שביצעו את עבירות על החוק הם עובדים של החברות שפועלות בנתב"ג אשר בגדו באמון שניתן להם וביצעו פעולות פליליות  כדי לעקוף את ביקורת הגבולות".

"נתב"ג זו עיר ענקית וכאשר מתגלה פרצה היא תיסגר. הפרצה הזו יכולה להיות בכל ארגון, מחר זה יכול להיות ריגול מסחרי בכל חברה מסחרית וזה מחרתיים יכול להיות בגופי האכיפה בישראל ובכל מקום אחר".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום