יגיעו להסכמה? נתניהו צפוי להיפגש מחר עם פרץ וסמוטריץ'

לפי דיווח של "חדשות 12", נתניהו יודיע על מינוי השניים לתפקידי שרים • סיעת כחול לבן פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנוע את הגדלת מספר השרים מעבר ל-19 בממשלת המעבר

פוליטי 16.6.2019 | 20:45

יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגשו מחר (ב') עם שני ראשי איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. על פי פרסום ב"חדשות 12" נתניהו יודיע על מינויים של השניים לתפקידי שרים.

נתניהו הציע לפרץ את תפקיד שר החינוך לאחר שפיטר את נפתלי בנט, אך הוא נמנע מלמלא את דרישת סמוטריץ' להתמנות לתפקיד שר המשפטים במקום איילת שקד ומינה בשבוע שעבר את אמיר אוחנה מהליכוד. בכירים בליכוד אומרים כי נתניהו נחוש לשמור את התפקיד החשוב גם לאחר הבחירות. לסמוטריץ' הוצע להתמנות לשר התחבורה במקום ישראל כ"ץ שעבר למשרד החוץ, אך עד לימים האחרונים הוא סירב. נתניהו, לפי הפרסומים, מתכוון לתת לאיחוד מפלגות הימין תפקיד שר נוסף, וייתכן וזה הפתרון שיאפשר את מינוי סמוטריץ'.

גורם בכיר בבית היהודי אומר ל"גלובס" כי הסיכומים עם ראש הממשלה קרובים לסגירה וכי נותרו פרטים אחרוני הנוגעים ליום שלאחר הבחירות.

בינתיים, סיעת כחול לבן פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנוע את הגדלת מספר השרים מעבר ל-19 (מספרם כיום) בממשלת המעבר. במכתב נאמר כי הוראת השעה המאפשרת למנות יותר מ-19 שרים (בניגוד לקבוע בחוק יסוד: הממשלה) אינה תקפה מעת שפוזרה הכנסת ה-20.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום