שר החוץ כ"ץ: האזור עלול להתקדם למלחמה‎

שר החוץ בכנס הג'רוזלם פוסט בארה"ב: "זו שנת הכרעה במערכה שבין המלחמות". כ"ץ הבהיר: "לא נתפשר על הקווים האדומים שלנו, האיומים על ישראל משמעותיים - נמשיך להגן על אזרחינו בכוחנו מול כל איום"

מדיני 16.6.2019 | 17:10

מרק ישראל סלם, POOL

לאן פני המזרח התיכון? שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס היום (ראשון) בכנס הג'רוזלם פוסט לאיומים האירניים על אזורנו. "השנה הזו היא שנת הכרעה ב'מערכה שבין המלחמות' ואנו מתמודדים עם האיומים  - האתגרים משמעותיים", אמר השר בדבריו.

"יש לנו סכסוך מתמשך עם איראן, עם חיזבאללה ועם ארגוני טרור נוספים באזור", אמר השר בוועידה השנתית של העיתון בניו יורק. כ"ץ הזהיר כי אם לא הגורמים באזור לא יפעלו נכון, פנינו למלחמה.

"ההשפעה של הסנקציות האמריקניות על אירן, הפעילות הצבאית והמודיעינית של ישראל נגד טהרן ושלוחיה בסוריה ובמקומות אחרים, כמו גם המדיניות הרוסית בסוריה - כל אלה יקבעו אם האזור יתקדם לכיוון של יציבות או של מלחמה", הדגיש השר.

עוד אמר השר כ"ץ בנאומו כי לישראל יש מספר קוים אדומים, ואותם היא תמשיך לאכוף. "לאירן לא יהיה נשק גרעיני, לאירן ולחיזבאללה לא יהיו כוחות ובסיסים ובסוריה, לא ניתן שיפרו את ריבונות ישראל בגולן או בכל אזור אחר".

"לישראל אין בעלת ברית גדולה יותר בעולם מאשר ארה"ב", אמר השר לאחר שהזכיר את ההכרה האמריקנית בגולן ושלל צעדים דיפלומטים אחרים של ממשל טראמפ. "לארה"ב אין חברה יותר גדולה מישראל. אנחנו נמשיך להגן על ביטחונם של אזרחי המדינה, בכוחנו הצבאי, נגד כל האויבים והאיומים".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום