ממשלה ללא חרדים: התכנית של ליברמן נחשפת

ליברמן הצהיר במהלך השבת: ״נכפה ממשלת אחדות בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר"

פוליטי 15.6.2019 | 21:11

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שמנע את הרכבת הממשלה והביא לבחירות חוזרות, כעת ליברמן חושף את התכנית שלו להקים לממשלת אחדות שתשאיר את הסיעות החרדיות והדתיות באופוזיציה כאשר יחוקקו חוקים אנטי דתיים ובראשם חוק גיוס בניגוד לרצון החרדים.

בפוסט שפרסם ברשת הפייסבוק כתב, ״בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי יכנע ומי יוותר יותר לחרדים״.

לדבריו, ״מפלגת "ישראל ביתנו", בניגוד מוחלט ל"ליכוד", סבורה שהסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה – אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית״.

״בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על "הליכוד" ועל "כחול לבן" להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: "ישראל ביתנו" – "הליכוד" – "כחול לבן". ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר״, הפתיע ליברמן.

ליברמן הוסיף כי ״לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה״.

מכחול לבן מסרו בתגובה לדברי ליברמן: ״אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא - הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום