בכאב ובדמעות: מנחם סנדר ז"ל שנהרג בביתר - הובא למנוחות

האסון הנורא הלילה בביתר: הבחור מנחם סנדר גרינברג ז"ל בן  22 בנו של ר' משה גרינברג מביתר עילית שקירבו יהודים רבים לאביהם שבשמים בקייב שבאוקראינה וכיום מתגוררים בעיר ביתר • בחדרי חרדים עם כל הפרטים

חרדים 14.6.2019 | 15:43

דוברות זק"א - מתוך פייסבוק

האסון הנורא הלילה בביתר: הבחור מנחם סנדר גרינברג ז"ל בן  22 בנו של ר' משה גרינברג מביתר עילית שקירבו יהודים רבים לאביהם שבשמים בקייב שבאוקראינה וכיום מתגוררים בעיר ביתר. 

ר' מיכאל משה גרינברג ורעייתו בלה במקורם מרוסיה עלו לארץ הקודש וחזרו בתשובהף לאחר מכן יצאו לקייב למסע של שליחות וקירוב רחוקים. האבא ורעייתו שימוש כהורים בבית הספר היהודי של הרב יעקב בלייך רבה הראשי של אוקראינה. 

במשך שנים רבות שימשו ההורים כמקרבים והילד מנחם סנדר ז"ל למד בחיידר המקומי שם למד במשך כמה שנים בהם הוריו ביצעו את שליחותם המיוחדת. 

הרב הלל כהן סיפר ל'בחדרי חרדים' "הייתי מלמד שלו בחיידר הוא היה תלמיד כיתתי במשך שלוש שנים הוא היה ילד מיוחד מאוד אני לא מאמין שראיתי את פניו ואף מצאתי תמונה שלו אצלי בכיתה בקייב. 

לאחר מכן חזרו הוריו לארץ התגוררו בעבר ברמת שלמה וכיום בעיר ביתר עילית שם הם משתייכים לקהילה הרוסית.

מנחם גרינברג ז"ל בחיידר קייב בשנת תשס"ד. צילום: ארכיון הקהילה

גם מכריו בישראל מספרים על בחור עדין וטוב לב שכל חייו אהב לעזור לזולת.  

מסע הלוויה יצא היום ערב שבת קודש בשעה 15:30 בהר המנוחות בירושלים שם ייטמן. 

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התאונה אירעה בסמוך לשעה 2:00 בין רכב ואוטובוס, בסמוך לביתר עילית. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את מנחם סנדר עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים, ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

בתיעוד מצלמת הרכב שתיעדה את נסיעת האוטובוס, ניתן להבחין כי הוא נוסע מכיוון ביתר לגזרת ירושלים, על כביש 375. כאשר האוטובוס עולה את כביש עוקף חוסאן, רכב שמגיע ממול חוצה קו הפרדה רצוף ומתנגש בעוצמה באוטובוס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום