הח"כים לכחלון וגפני: להפסיק אפליית החרדים

לאחר שנמצא פתרון סביב 'משבר הצהרונים' בחינוך המיוחד והתקציבים הועברו, חברי הכנסת קטי שטרית ומיכאל מלכיאלי מש"ס דורשים ממשה גפני יו"ר ועדת הכספים ומשר האוצר כחלון, לדאוג לתקציב דומה גם לצהרוני החינוך המיוחד החרדי

פוליטי 13.6.2019 | 19:08

פלאש 90

המשך מעקב 'בחדרי חרדים': לאחר שחברי וועדת הכספים עיכבו את העברות הכספים למשרדי הממשלה בעקבות המשבר סביב תקציב הצהרונים בחינוך המיוחד ובעקבותיו הגיעו להבנות. חברי הכנסת פונים לשר האוצר משה כחלון וליושב ראש וועדת הכספים הזמנית משה גפני בדרישה למצוא פתרון גם למוסדות החינוך המיוחד החרדים.

חברי הכנסת קטי שטרית מהליכוד ומיכאל מלכיאלי מש"ס, פנו היום (חמישי) לשר האוצר משה כחלון וליו"ר ועדת הכספים משה גפני, בתביעה שלא לנטוש את ילדי החינוך המיוחד בגנים החרדים שמופלים לרעה תקציבית. 

במכתב ששיגרו, מברכים השניים על הפתרון שנמצא להמשך סבסוד הצהרונים ומציינים כי "לצד זאת עלתה בועדת הכספים השבוע אפליה חמורה של ילדי גני חינוך מיוחד מהמגזר החרדי שמשרדי האוצר והחינוך מונעים מהם מה שמקבל כל ילד אחר בגן חינוך מיוחד בכל מגזר אחר".

הן בשימוש במודל תיקצוב מפלה בעניין שכר הגננות, שמקבלות שכר הנמוך בכ-30% מכל גן אחר, והן במניעת אופק חדש בגנים אלו, דבר שפוגע בתקציב ובשעות הניתנות לגנים".

חברי הכנסת מבקשים כי הוועדה והאוצר יגיעו לפתרון גם בנושא ילדי החינוך המיוחד. בהודעה על פתרון הצהרונים נמסר כי "הממשלה תמשיך לדאוג לילדי ישראל. אין מתאים וראוי יותר מדאגה גם לילדים בגני החינוך המיוחד הללו אשר נמצאים במעמד מוכר שאינו רשמי ורובם בני המגזר החרדי."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום