סמוטריץ' מפתיע: מוכן לוותר על המיקום שלי

"אני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח", כך הצהיר יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' בצלאל סמוטריץ' ברקע המו"מ במחנה הימין

פוליטי 13.6.2019 | 19:11

תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' השמיע דברים בפני בני נוער ואמר כי הוא מוכן לוותר על מיקומו ברשימה עבור אחדות במפלגות הימין.

לדבריו, "האנרגיות האדירות שמרגישים כאן באולם הזה הן כל כך חזקות בגלל שכל מי שיושב כאן מאוחד סביב מטרה אחד. אחדות היא כח. ערכית ופרקטית".

"יש לנו מטרה משותפת אדירה. שמירה על שלטון הימין. שמירה על ארץ ישראל. שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל", אמר סמוטריץ'.

"בשבועות האחרונים, במסגרת המשא ומתן שניהלנו מול הליכוד ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה שתוודא שלא יהיו נסיגות, שההשתלטות הערבית על שטחי סי תיפסק, שהבניה בירושלים וביהודה ושומרון תתחדש ללא הגבלות, שהמנהל האזרחי ייסגר, ושהריבונות הישראלית תוחל ביהודה ושומרון. לכל אלה הליכוד סרב להתחייב בהסכם הקואליציוני. גם על שמירת הזהות היהודית של המדינה,לחיזוק מוסד המשפחה, ועוד ועוד היו לנו ויכוחים נוקבים".

"מול המטרות האדירות האלה המחלוקות בינינו, הזרמים והגוונים השונים של הציונות הדתית, הן שוליות. אני לא אומר שהן לא חשובות. אנחנו ציבור אידיאולוגי ובין אנשים אידיאולוגים ישנן מחלוקות ואפשר וצריך לנהל אותן בכבוד ובהנחה שאלו ואלו דברי אלוקים חיים. אבל המכנה המשותף, ובעיקר האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים שלנו, מחייבים אותנו להתרכז במשותף ולהתאחד. להשאיר מאחור משקעי עבר ומחלוקות, להתגבר על אגו, ואפילו על אגו שהוא לשם שמים, וללכת ביחד".

"אני מודיע כאן שאני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח. עשיתי את זה כשוויתרתי לידידי ושותפי הרב רפי פרץ על המקום הראשון בבחירות האחרונות, כבר בפגישה הראשונה שלנו אחרי שהוא נבחר לעמוד בראש הבית היהודי. עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ושעל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות".

"הקמת ממשלת ימין אחרי הבחירות היא ממש לא מובנת מאליה. נצטרך לעבוד קשה מאוד בחודשים הקרובים כדי שזה יקרה, ובראש ובראשונה להתאחד".

"אני עוזב כמעט הכל והולך להשקיע את כל זמני ומרצי כדי להביא את האחדות הזו. עם כולם כולם כולם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום