הסערה שמעורר הראיון של השר אוחנה

הראיון אמש של שר המשפטים הנכנס מעורר סערה ומצליח לעורר את זעמה של נשיאת בית המשפט העליון שבצעד חריג מתחה ביקורת חריפה • "השקפת עולם משפטית חסרת תקדים וחסרת אחריות"

פוליטי 13.6.2019 | 12:19

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות הראיון אמש (רביעי) של שר המשפטים הנכנס אמיר אוחנה לעיתונאי עמית סגל, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות מותחת ביקורת חריפה ופומבית על הדברים.

בדברים שנשאה מוקדם יותר בהשתלמות שערכה יחד נשיאים וסגני נשיאים של בתי המשפט במעלה החמישה, אמרה חיות: "בעיניי, יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת תקדים וחסרת אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד.

"במילים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה, בברכת שר המשפטים, יוכל לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה".

בתגובה לדברי חיות אמר יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יש לראות בחומרה את העובדה שהנשיאה מרשה לעצמה לבקר את שר המשפטים הנבחר בצורה חריפה ובפומבי. כשפסקי דין יושתתו על בסיס ציות לחוקי הכנסת לא תהיה שום בעיה לציית להם ככתבם וכלשונם", דברי סמוטריץ'.

בתוך כך, גם עו"ד ציון אמיר תקף את דבריו של אמיר אוחנה בנוגע לאפשרות של אי ציות לפסיקת בג"ץ בסוגיות מסוימות. "אני קורא לשר המשפטים אמיר אוחנה לחזור בו מהאמירה האומללה והמיותרת שממנה השתמע כי לא תמיד צריך לקיים את פסיקות בג"ץ", ציין אמיר המתמודד בימים אלו על ראשות לשכת עורכי הדין.

לדבריו, "בנושא הזה אין מקום למחלוקת - כל נבחר ציבור, ובוודאי שר המשפטים, חייב להבין את העובדה הבסיסית שיש לציית תמיד להחלטות בית המשפט".

"כל עמדה אחרת היא פתח לאנרכיה ולערעור חמור של אמון הציבור במערכת המשפט, ובהכירי את אמיר אוחנה אני בטוח כי ימצא את הדרך הראויה להבהיר את דבריו", הוסיף אמיר.

אמיר תקף את יריבו להתמודדות, ראש הלשכה עו"ד אבי חימי, "שתיקת הכבשים של הנהגת לשכת עורכי הדין בעניין זה חמורה ומדאיגה לא פחות. יש רגעים - אפילו ערב בחירות - שבהם השיקולים הפוליטיים הופכים ללא רלבנטיים וטובת הציבור והעניין עצמו הם הדבר היחיד שחייב לעמוד לנגד עינינו. אני מצפה מיו"ר הלשכה הזמני להתעשת ולפרסם הודעה נחרצת וברורה בעניין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום