לא "רק ביבי"? כך יהפכו החרדים ללשון מאזניים

גורם המקורב לאחד האדמו"רים ניסה לקדם מהלך בין 'כחול לבן' למפלגות החרדיות במטרה למנוע את פיזור הכנסת והקדמת הבחירות. גנץ יאמץ את פשרת נתניהו בגיוס?

פוליטי 13.6.2019 | 09:44

ארכיון | פלאש 90

במערכת הבחירות שרק זה עתה הסתיימה, התחייבו ראשי המפלגות החרדיות כי ימליצו רק על נתניהו לראשות הממשלה, במקביל להצהרות המשך על החרמה מלאה של יאיר לפיד, איתו, כך הצהירו, לא יישבו באותה הממשלה.

האם המגמה התהפכה כאשר הבינו כי אין להם יותר מידי אפשרויות פוליטיות? העיתונאי בן כספית מפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון מעריב, על מגעים בין יהדות התורה לכחול לבן לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, שבועות לאחר שנבחרה.

אדם שאינו חרדי, אך מקורב לאחד האדמו"רים הבולטים, קיבל את אישורו להפנות את ההצעה הבאה לאנשי בני גנץ: חתימה על אימוץ הסכם הפשרה שהציע נתניהו בחוק הגיוס, בתמורה להתנגדות לפיזור הכנסת.

הרעיון היה כי מכתב זה ישמש כהוכחה כי ניתן יהיה לנהל בהמשך משא ומתן עם כחול לבן. במפלגות החרדיות דרשו כי גם יאיר לפיד יחתום על המכתב, ולא רק בני גנץ.

דרישה זו העלתה קושי בקידום ההצעה, שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל, בעיקר בשל החשש בכחול לבן כי עצם המגעים יהיו לרעתם, כפי שהיה כאשר נחשפו השיחות בין אבי גבאי לבנימין נתניהו.

גורם שהיה מעורב במו"מ אמר למעריב: "החרדים הבינו שהם חייבים לחזור למעמד של לשון מאזניים אמיתית, ולהיחלץ מחיבוק הדב של נתניהו. הם לא יכולים להיות משויכים אוטומטית לצד אחד. הם גם יודעים שאם הפעם נתניהו לא יצליח להשיג רוב ללא ליברמן, נגמרו לו האופציות".

אך בעוד גורמים רבים בכחול לבן מעוניינים בקיום הקשר עם החרדים, גורם ביש עתיד בחר בשיחה עם בן כספית להמשיך להתעקש. "הבחירות האלה יהיו על דת ומדינה", אמר.

לדבריו, "אין שום סיבה לחתום על פרשת נתניהו ואין שום סיבה להתקפל. החרדים יודעים שהציבור קץ במה שמתרחש ומחפשים מסילות חדשות, אבל אנחנו צריכים להתמקד רק בדבר אחד: ניצחון בספטמבר. רק ניצחון יביא גם את החרדים, עד אז אסור למצמץ".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום