מנכ"ל משרד האוצר מתכוון לפרוש, כחלון מחפש מחליף

השם החם במשרד האוצר להחליף את שי באב"ד, מנכ"ל המשרד שהודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקידו כבר בסוף החודש הנוכחי – הוא החשכ"ל, רוני חזקיהו • אם ייצא המינוי לפועל, החשב ימשיך ככל הנראה למלא את שני התפקידים במקביל

כלכלי 12.6.2019 | 11:05

יונתן זינדל, פלאש 90

בצל פיזור הכנסת וחילופי האשמות הדדיים בין לשכת מנכ"ל משרד האוצר לבין אגף התקציבים במשרד, שי באב"ד, מנכ"ל האוצר מבקש לסיים את תפקידו כבר בסוף החודש הנוכחי. במצב הנוכחי, לשר האוצר משה כחלון לא נותרה כל ברירה אלא להתחיל לחפש לו מחליף במהירות הבזק, כך פורסם ב'מעריב'.

הסיבה לפרישה הצפויה היא משום ששי באב"ד מבקש לנצל את תקופת ממשלת המעבר כדי לעבור ככל הנראה לשוק הפרטי – שם לכאורה צפויות לו הצעות עסקיות מזהירות לאור ניסיונו הרב. זאת, משום שממשלת המעבר, על רקע הבחירות החוזרות, אינה חפה – ככל מערכת בחירות – משלל שינויים פרסונליים רחבים המתחוללים בקרב בעלי משרות ופקידי ציבור, שאינם בטוחים ביציבות משרתם, או מבקשים לשפר עמדות לקראת הקדנציה הבאה.

למעשה, כבר לפני הבחירות האחרונות התבצעה עזיבה של חלק מהפקידים והיועצים הבכירים במשרד האוצר ותפקודו – שבלאו הכי נמוך בשל הסמכויות המוגבלות של השר בשל ממשלת המעבר שאינו מאפשרת לו לנייד תקציבים או להוסיף על ההוצאה הציבורית – וזו, גרמה עוד יותר לצמצום פעילותו.

בשל ממשלת המעבר, ימונה ככל הנראה מחליף זמני לבאב"ד מבין פקידי המשרד הנוכחיים, כאשר ב'מעריב' העריכו כי לתפקיד יתמנה רוני חזקיהו במקביל לתפקיד החשכ"ל שאותו ממלא כיום.

באב"ד שקיווה להמשיך בתפקידו תחת קדנציה נוספת של שר האוצר הנוכחי ולפחות עד לסיום גיבוש תקציב 2020, מבין עתה כי הישארותו בשלב זה, עלולה להאריך את תקופת הצינון הנדרשת לפני השתלבותו בשוק הפרטי.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום