בחג השבועות: ביה"כ שבו התפלל הגר"ע יוסף - הושכר לרפורמים

ל'בחדרי חרדים' הגיע מידע ולפיו בית הכנסת המיתולוגי 'אוהל מועד' בתל אביב שבו התפלל בין היתר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הושכר בחג השבועות לארגון רפורמי שערך במקום 'אירוע תרבותי' תוך חילול שבת וחג באופן בוטה • סגן רב בית הכנסת שאחראי על המקום - סירב להגיב לדברים

חדשות בארץ 12.6.2019 | 13:54

"עם תזמורת בהרכב מלא" בית הכנסת אוהל מועד בתל אביב צילום: wikipedia

 

זעם בקרב הקהילה הדתית והחרדית בעיר תל אביב, לאחר שבית הכנסת המיתולוגי 'אוהל מועד' בו התתפללו הרבנים הראשיים לשעבר ובראשם מרן הגר"ע יוסף זצ״ל הושכר במהלך חג השבועות האחרון לארגון רפורמי שערך במקום 'אירוע תרבות' תוך חילול שבת וחג.

על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', המתפללים הופתעו לגלות במהלך החג, כי האולם השייך לבית הכנסת, הושכר לארגון 'עלמא' - שהוא ארגון חילוני רפורמי, המעודד לימודי "יהדות חדשה" בקרב החילונים.

לא די בכך, אלא שאת חלק מההרצאות העבירו מרצים ובהם כאלה המזוהים באופן ישיר עם קהילת "היהדות המתחדשת" או בשמם המוכר 'רפורמים' כשתוכן ההרצאות מנוגד באופן גורף לדעת ההלכה. בנוסף, האירועים באופן בוטה לא עומדים בגדרי הצניעות המינימליים, דבר בעייתי כשמדובר בבית כנסת שהתפלל בו הגר"ע יוסף זצ"ל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משחזר אחד המתפללים את הנראה שם בליל יום השבועות "אף אחד לא ידע על כך. רק בליל החג הבחנו בתנועה למטה. מחינו על כך בתוקף אולם נאמר לנו שזה באישור המפעילים והרבנים של אהל מועד".

"כשעתיים לפני צאת השבת", ממשיך ומספר מתפלל בית הכנסת את שראה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "היה חילול שבת נוראי, כאשר הגיעו לרחוב משאיות עם ציוד של הפקות והמון אוכל ופרקו את מטענם לקראת ההמון הצפוי להגיע. בין היתר, הופיעו שם מס' אמנים עם תזמורת בהרכב מלא".

נציין כי בית הכנסת אינו נמצא בבעלות פרטית כלשהי, שכן המייסדים הלכו לעולמם וכיום בית הכנסת מוחזק על ידי 'נאמנים' שמונו על ידי הממונה על ההקדש, כאשר המתפללים שנדהמו לגלול את המחזה אומרים: "הפעם נחצו גבולות. מישהו צריך לתת הדין על כך. בין אם זה המפעילים או הנאמנים שאישרו לדבר כזה לקרות בבית הכנסת".

'בחדרי חרדים' פנה לנאמנים הרב יצחק צדקה והרב יצחק פרץ המגודרים היום כסגני רב בית הכנסת וביקש את תגובתם. הרב פרץ מסר כי "אני לא מטפל בשכירות מי שמתעסק בזה הרב צדקה אבל ברור שאני אבדוק הנושא ואעמיד הדברים בכל חומרת הדין". הרב צדקה סירב להגיב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום