קרב סוער וחסר תקדים בנגמ״ש הימני: עימות פומבי בין בנט ליוגב

עימות סוער וחסר תקדים בציונות הדתית: לאחר ראיון לוחמני במיוחד ונטוף שנאה לשר לשעבר בנט מצד ח"כ מוטי יוגב במהלכו אמר "האיש בגד בנו" והגדיר את בנט כ"כלב השב על קיאו" - בנט משיב אש • בפוסט יוצא דופן בנט נכנס לקרביים של הציונות הדתית ופותח פצעים מהעבר

פוליטי 12.6.2019 | 12:54

"האיש בגד בנו" בנט ויוגב צילום: גילי יערי, פלאש 90

 

עימות חריף וחסר תקדים בין חברי הסיעה המשותפת לשעבר, מוטי יוגב ונפתלי בנט, סביב עתידה הפוליטי המשותף של הסיעות המייצגות את הציבור הדתי לאומי - כאשר בנט מתנער משותפיו לשעבר ולא מהסס לתקוף בחריפות.

העימות החל לאחר שבראיון הבוקר (רביעי) אמר חבר הכנסת יוגב כי הם לא רוצים שיתוף פעולה עם נפתלי בנט. לדבריו, ״האיש בגד בנו, מה זאת אומרת? כי הוא הוביל את המהלך להפרדה. אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו, לא ספר את הערכים שלנו ולא את האנשים שלנו״.

התגובה מצידו של נפתלי בנט לא איחרה לבוא, וזה השיב ליוגב: ״מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‬למעשה, איני רוצה ממך דבר״, לדבריו ״כל התבטאות שלך ושל אחרים (״בנט רפורמי״, ״בנט בגד״) רק מזכירה לי מדוע יצאתי לדרכי״.

בנט הבהיר כי לו היה רוצה להישאר בבית היהודי לא היה עוזב אוצה לאחר שנבחר ברוב גדול לעמוד שוב בראשה, ״עשיתי זאת כי אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים כולל מתוך המפלגה מאמינים בו״, הבהיר בנט.

לדבריו, ״‬הפכת (יוגב א.ק) את הבית היהודי למקום שממש איננו מרגיש כמו בית, והוא רחוק מאד מערכי הציבור הציוני דתי, והציוני חילוני״.

‬בדבריו פזל יו״ר הימין החדש לגופים הפועלים נגד הדת, וכתב: ״יצאנו לימין החדש כי אנו מאמינים ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת, זועמת ומרחיקה״.

בנט הבהיר כי ״אנו מאמינים בגיוס בנות דתיות לצה"ל (לצד שירות לאומי נפלא), וב״בית היהודי״ של היום מחרימים״, כשהוא מציין וכותב ליוגב: ״סילקתם מישיבת סיעה בבושת פנים רב נפלא מארגון צוהר, כאילו שהוא האויב של דורנו. זה היה מחזה מביש, ואני רק מתנצל בפני אותו הרב״.

בנט אף התייחס ליחס של הציונות הדתית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שהוביל אותו לעזוב את הבית היהודי ולהקים את הימין החדש: ״אני מאמין בשיפוט ענייני של נתניהו ולא בציות אוטומטי לנתניהו כשבטחון אזרחינו מופקר או כשהוא סוטה מן הדרך בה אנו מאמינים. אגב, אתה תלמד על בשרך שרק תפסיד מהתפיסה החלושה״.

בנט האשים את היחס של הציונות הדתית כלפי נתניהו שהוא הבהיר הי ״גישה חלושה זו אפשרה גם את הגירוש מגוש קטיף. כאשר לא סופרים אותך, לא סופרים אותך״, שהוא מציין כי ״אני מאמין שעלינו לשאוף להשפעה על כלל תחומי המדינה: ביטחון, כלכלה, מדיניות לאומית, חברה וחינוך, ולא רק בעניינים המגזריים״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום