לאחר ההלם: הרבנים מכריזים על מלחמת חורמה בזיופי הכשרות

אחרי שפורסם ב'בחדרי חרדים' אודות אדם בעל חזות חרדית שמשווק בשר טרף עם חותמות כשרות מזויפות. יוצאים היום רבני הקהילה היהודית באנטוורפן למלחמת חורמה. במכתב שהם מפרסמים, הם מציגים בפני הציבור כללים נוקשים • "ביה"ד לא נתן תעודה לאף חנות מקומית"

חדשות בעולם 11.6.2019 | 23:51

אילוסטרציה | משה שי, פלאש 90

הרבנים בקהילה החרדית באנטוורפן, יחד עם הרב יעקב דוד שמאהל שליט"א דיין בקהילת שומרי הדת יצאו למלחמת חורמה נגד מוכרי בשר עם חותמות ופלומבות מזוייפות, היום מתפרסמים שני מכתבים חתומים על ידי הרבנים, כשגם הרבנים הספרדים מצטרפים למתריעים בשער בת רבים נגד אותם מוכרי בשר - נבלות וטריפות.

במכתב מפצירים הרבנים מהקונים, לא לסמוך על המדבקה או על הפלומבה, אלא לבדוק אם הם מכירים את הרב שחתום על המדבקה, על רקע הפרסום היום ב'בחדרי חרדים', על כך שאנשי דלא מעלי מוכרים בשר ללא שום השגחה ועם חתימות מזוייפות. הרבנים בבלגיה פרסמו מכתב גם בשפה האנגלית, המכתב מקהילת 'שומרי הדת' מפציר באנשים לברר טוב לפני שהם קונים את הבשר, עוד מבהירים הרבנים, כי חנות מקומית מסויימת, לא נמצאת תחת השגחתם. "הבית דין שלנו לא נתן תעודה לאף חנות באנטוורפן" נאמר במכתב.

כזכור היום פורסם ב'בחדרי חרדים', כי בימים האחרונים מתמודדים הקהילות היהודיות באירופה עם בשר טרף שנמכר במסווה של בשר כשר, כאשר מי שעומד מאחורי שיווק המוצרים הלא כשרים, הוא "אדם בעל חזות חסידית, שהיה מעורב במספר שערוריות של מכירת טריפות", כך סיפר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקהילה באנטוורפן. שוחחנו במקביל עם גורם בקהילה החרדית בהונגריה, שם גם אישרו את הדברים החמורים שהתפרסמו.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי במקררי משחטת עופות המשרתת קהילות יהודיות בהונגריה ואוסטריה, מנהל המפעל זייף את סימון הכשרות שכבר מזמן פג תוקפו, וחשוד שצירף לחבילות אלו טריפות ונבלות.

גורמים בקהילה החרדית בוינה, פנו ל'בחדרי חרדים', וביקשו לציין, כי הבשר בקהילה בווינה נמצא תחת השגחה צמודה החל מלפני השחיטה, ועד לכניסתם למשאית הקירור של הקהילה. העופות מוכשרים ונארזים רק בוינה, ואין בכלל בכל שטח המפעל מדבקות של כשרות הקהילה.

'בחדרי חרדים' הביא את הדברים בשם אומרם, אך כל אחד חייב לבדוק בעצמו, ולא לסמוך על פרסום כזה או אחר ב'בחדרי חרדים'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום