סמוטריץ' ופרץ בדרך למפגש עם רה"מ

על רקע העימות על חלוקת התיקים ומינוי ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים, ראשי איחוד מפלגות הימין הוזמנו לשיחה עם נתניהו בנוגע לחלוקת התיקים בממשלה

פוליטי 11.6.2019 | 21:05

יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (שלישי) את יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ואת יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ לפגישה על חלוקת התיקים בממשלה.

הפגישה מתקיימת על רקע המתקפה החריפה בשבוע שעבר של חברי כנסת ושרים בכירים בליכוד נגד סמוטריץ' בשל  התנהלות הבית היהודי במשא ומתן הקואליציוני. הרב פרץ גיבה את סמוטריץ', למרות העימות שנוצר בין השניים על תיק החינוך ואמר "הולכים כתף אל כתף על אף הנסיונות לפצל את אחדות המחנה".

סמוטריץ' שיבח את הרב פרץ על הגיבוי: "אף אחד, אבל אף אחד, לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום! אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

העימות החל כשיו"ר האיחוד הלאומי שרצה את תיק המשפטים לעצמו, אמר למקורביו בעקבות מינוי ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שכעת תיק החינוך אמור להימסר לו. לדבריו, לפי ההסכם בינו לבין יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ, הוא זה שאמור לקבל את התיק הבכיר שיוצע לסיעה. גורם במפלגה אמר אז: "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות".

סמוטריץ' אמר למקורביו: "לא ויתרתי לרפי פרץ על תיק החינוך ולפי ההסכם ביננו אני זה שבוחר ראשון. אם אני לא אקבל את המשפטים, החינוך אמור להגיע אליי".

דבריו גררו עימות באיחוד מפלגות הימין וגורמים בבית היהודי תקפו: "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

אותם גורמים תקפו ישירות את סמוטריץ': "ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר ההבחירות הקרובות נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום