ילדי החינוך החרדי זעקו: "משרד החינוך פועל בניגוד לחוק"

דרישת חברי הכנסת החרדים ממשרד האוצר להשוות את תנאי ילדי החינוך החרדי, לא אושרה • מרגי: "משרד החינוך פועלים בניגוד לחוק ומפלים את הגנים של החינוך המיוחד"

חרדים 11.6.2019 | 16:58

יהודה חיים, פלאש 90

הבקשה להעברת עודפי תקציב עבור ילדי החינוך המיוחד מהמגזר החרדי לא אושרה בוועדת הכספים.

בדיון שנערך הצהריים (שלישי), דרשו חברי הכנסת החרדים ממשרד האוצר השוואת תנאים לילדי הגנים החרדיים וכן תקצוב לתכנית הצהרונים - שעתידה לא ברור.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), האשים את משרד החינוך שהם פועלים שלא בתום לב ומקטינים ראש על חשבון ילדי החינוך המיוחד.

"כמו שנותנים אופק חדש לבתי הספר, כך גם יש להחיל את הרפורמה על גני הילדים". אמר מרגי.

עוד הוסיף: "אתם, משרד החינוך פועלים בניגוד לחוק ומפלים את הגנים של החינוך המיוחד. כל החינוך המיוחד היה בגדר החצר האחורית של משרד החינוך".

בדיון השתתפו הורים לילדי החינוך המיוחד שעברו בין חברי הכנסת וביקשו מהם לזעוק את זעקתם.

דוד שרפר, יו"ר מפורם מוסדות המוכש"ר המאגד את גני הילדים לחינוך מיוחד, אמר לאחר הדיון כי "מדובר בסיפור עצוב שנמשך יותר מידי זמן".

לדבריו, "הגיע הזמן שמשרד האוצר "מנהל העל של המדינה" יביט לילדים הכי חלשים בחברה וייתן להם את ההזדמנות שמגיע לכל ילד אחר בחברה".

עוד הוסיף שרפר: "כל ילד יודע שכאשר אתה חוסך על ילדים, יש לזה מחירים כבדים מאוד לאורך כל הדרך. הילדים האלו לא צריכים לשלם את המחיר".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' הגיע מכתבה של ח"כ שטרית מהליכוד, לח"כ משה גפני, בו כתבה: "לעצור את ההעברות התקציביות עד לתיקון העוולות כלפי ילדי החינוך המיוחד בגני המוכר שאינו רשמי".

לדבריה: "מדובר באישור להעברת עודפים שלא מומשו בשנת הכספים הקודמת. שמיועד למטרות רבות, ובין השאר גם לאגף רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך, לגופי תרבות ובניית מתקני ספורט, לצערי, דווקא לילדי החינוך המיוחד בגני הילדים שבמסגרות המוכר שאינו רשמי, שעל אפלייתם בשל הדרת הצוותים שלהם מרפורמת אופק חדש, קראנו רק השבוע בדו"ח מיוחד שפרסם משרד החינוך, לא נמצא תקציב."

שטרית קראה לגפני "כמי שדואג לילדים הללו ובטוחה שהם בראש מעייניך, למנוע את המשך המצב ולעצור את הפגיעה בילדי הגנים לחינוך מיוחד במוכש"ר אשר 90% מהם משתייכים לציבור החרדי" .

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום