הפדיחה של הפרשן שהסית נגד השר החרדי

עיתון 'הארץ' פרסם מאמר רווי שטנה, פרי עטו של הפרשן הפרובוקטור נחמיה שטרסלר, אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי דבריו חסרי בסיס, לפחות באשר לטענות כלפי השר לשרותי דת • האם הסכים להתנצל? ספוילר: הנמיכו ציפיות

פוליטי 11.6.2019 | 15:21

פלאש 90

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר בוחר שוב להסית נגד הציבור החרדי. הפעם הוא שם לעצמו את השר יצחק וקנין כמטרה, אך קודם שליחת הטור לעורך הוא שכח דבר אחד לעשות - לבדוק את העובדות.

תחת הכותרת "סמוטריץ' המשתמט", מציין שטרלסר כי סמוטריץ׳ נמנע משירות בצה״ל ולטענתו הוא "ברח לעיר המקלט: ישיבת קדומים. לדעתי, עשה זאת מפחדנות. המציאות מלמדת שככל שאתה פחדן יותר, אתה מחפה על כך בעמדות קיצוניות יותר. מה אכפת ליורדים בארה"ב להטיף למלחמה?".

הפרשן תקף גם את השר לשירותי דת יצחק וקנין והאשים, "מה אכפת ליצחק וקנין מש"ס, שבניו משתמטים מצה"ל, לטעון ש"צה"ל צריך להיכנס לעזה במלוא העוצמה"?.

שטרסלר הוסיף ופירט כיצד לטענתו ׳השתמט׳ סמוטריץ׳ מצה״ל בעת שיצא ללמוד משפטים בקריית אונו והוסמך לעורך דין במקום לשרת את המדינה. הוא מסכם את הטור המסית בשורה במשפט פוגעני כדלהלן, "כן, באנו מהקוף. והאמת היא שהרבה יותר נעים לחשוב שהקוף הוא קרוב משפחה שלנו, ולא בצלאל סמוטריץ'".

וכעת לעובדות, בבדיקה קלה שערכנו הן בויקיפדיה והן עם השר המדובר יצחק וקנין, מצאנו כי השר לא הביא בנים לעולם אלא מספר בנות בלבד. אז מה הביא את שטרסלר לקבוע כי "בניו של וקנין השתמטו מצה"ל?". החלטנו לבדוק איתו.

שאלנו את שטרסלר, "ידוע לך מאיזו סיבה "בניו" של וקנין השתמטו" - אך הוא סירב להגיב. הקשנו עוד יותר, "ידוע לך שאין לו לוקנין בנים אלא בנות?, האם תרצה להתנצל". כמובן, שטרסלר סירב להגיב.

בלשכת השר לשירותי דת הגיבו ל׳בחדרי חרדים׳ בתגובה לדברי הפרשן, "סגנון הכתבה שפורסמה היום תחת הכותרת ״המשתמט״ הינה מוטה ואנטי דתית וחרדית וזורה חול בעיני הציבור. זאת פעם נוספת שכתב הארץ נחמיה שטסלר מרשה לעצמו להכפיש ואף לא לדייק בעובדות".

"זאת פעם שניה שהכתב מכפיש את השר יצחק וקנין מש"ס באופן אישי, כאשר הוא חוטא לעובדות, מבלי לבדוק את הפרטים בטרם פירסומם לקהל קוראיו", הוסיפו בלשכת השר יצחק וקנין שציינו כי "בעוד שהעיתון פרסם כי 'בניו של השר' לשירותי דת יצחק וקנין מש"ס "משתמטים" הרי שלא, לשר יצחק וקנין אין כלל בנים".

עוד ציינו כי "הכתב אף שכח לציין כי השר יצחק וקנין אף שירת שירות סדיר מלא בצה"ל ואף שירת בקבע בין השנים 1977-1982", שלטענתם "פרסום שלילי זה שאינו מדייק בעובדות, מחזק את המגמה של הכפשת והטיה כנגד ציבורים שלמים במדינה בלי כל ביסוס".

בלשכת השר לשירותי דת יצחק וקנין מסרו עוד ל'בחדרי חרדים' כי "מצופה מעיתון הארץ לפרסם מודעת התנצלות במקום ראשי, על שירבוב שמו של השר בכתבה בצורה לא מחמיאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום