מחאת רכזי הביטחון בדרום מתרחבת: לקראת חסימת צירים, ינטשו יחד את הגזרות‎

פרסום ראשון: מחר כל הרכזים ינטשו בבת אחת את הגזרות וייפגשו לכינוס מיוחד שיעסוק בתנאים שחסרים להם כדי לתפקד כנדרש. בהמשך: יחסמו צירים שמובילים למעברים הגבול. כל הפרטים

חרבות ברזל 10.6.2019 | 21:10

אילוסטרציה | רשות הטבע והגנים

מחאת רכזי הביטחון בעוטף עזה מתרחבת: מחר בבוקר כל הרבש"צים ינטשו את הגזרות בו זמנית וייפגשו בשעה 10:30 בבוקר לכינוס מיוחד - כך פורסם הערב (שני) לראשונה במהדורה המרכזית. בימים הקרובים הם מתכננים אף לחסום את הצירים שמובילים למעברי הגבול השונים, בין היתר כרם שלום ואלנבי.

רק היום פרצו ברחבי העוטף 4 שרפות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה, והרכזים במסגרת המחאה שלהם - סרבו גם הפעם לצאת למוקדי האש. כפי שפורסם כבר בחדשות, הם מכנים את ההנחיה של צה"ל לצאת לארועי שרפות הבלונים פקודה בלתי חוקית, וזאת משום שלא סופקו להם מצד המדינה התמיכה הראויה לכך. לדבריהם, חסר להם ציוד כיבוי, הכשרה וביטוח - וכעת הם יוצאים נגד ההסכמות החדשות. במשרד הביטחון ובצה"ל מתעלמים ובוחרים שלא להתייחס למשבר.

לפני שבוע הגיע לידי החדשות מסמך פנימי שהעבירו ביניהם רכזי הביטחון ביישובי העוטף שבו התריעו שהפגיעה בהם תוביל לדבריהם לפגיעה בביטחון התושבים. המחאה פרצה בשל כוונה של פיקוד העורף ומשרד הביטחון לבצע שינויים ארגוניים ולקצץ בתקציב של 430 רכזי הביטחון - אלה שאחראים על הביטחון בישובים שסמוכים לגבולות: סוריה, ירדן, יהודה ושומרון, מצרים ועזה.

מדובר בקיצוץ ממוצע של 25% באחזקת הרכב ולטענת רכזי הביטחון גם בכוונה להוריד תקנים נוספים. כבר עכשיו חלק מהרכבים בגבול ישראל-ירדן מושבתים. לטענתם, בשל אותו קיצוץ, בעוטף עזה צפויים להיקלע לקשיים דומים והשבתה של רכבי הביטחון באוגוסט הקרוב.

באותו מסמך פנימי כתבו הרבש"צים: "משמעות הקיצוץ היא השבתה של רכבי הביטחון ופגיעה אנושה בתפקודו של הרבש"צ". בצעד חריג הם מתכוונים לצאת למחאה ולשבות או לצאת לחופשת מחלה ללא הגבלה עד הודעה חדשה - עד שהעניין יוסדר. נזכיר הם אלו שנותנים מענה ראשוני באירועי טרור, חדירות, קסאמים ושרפות בלונים.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום