"אירן הגבירה את העשרת האורניום"

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הזהיר היום שהאיום של אירן החל להתממש והיא החלה להגביר את הייצור של אורניום מעושר. מוקדם יותר איים שר החוץ האירני: "נהרוס את מי שינסה לפלוש למדינה"‎

חדשות בעולם 10.6.2019 | 16:45

ארכיון | ויקיפדיה

"האיום מתממש": יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר היום (שני) אירן האיצה את קצב העשרת האורניום וממלאת את הבטחה להתחיל לסגת מהסכם הגרעין, שכוללת הגבלת כמות האורניום שמשמרות המהפכה יכולה לייצר. את הדברים אמר יושב הראש של הסוכנות, יוקיה אמאנו, שסירב לתאר את קצב הייצור הנוכחי של אורניום ברפובליקה האסלאמית.

דבריו של אמאנו נאמרו על רקע ההאשמות של שר החוץ האירני מוחמד זריף, שאמר היום במהלך פגישה עם מקבילו הגרמני הייקו מאס באירן כי הבעיה של המזרח התיכון היא איומיו של ראש ממשלת ישראל נתניהו בנושא המשכה של תוכנית הגרעין של טהרן.

לאחר שהצהיר כי "נהרוס את מי שינסה לפלוש למדינה", התייחס זריף למתיחות האזורית והפנה אצבע מאשימה לתוכנית הגרעין של ישראל: "צריך לשאול את המשטר שמחזיק בנשק גרעיני. מר נתניהו עומד מול הכור הגרעיני בדימונה, מרכז תכנית הנשק הגרעיני הישראלי, ואומר שהוא יחריב את אירן - הוא זה שצריך לענות לשאלות".

יו"ר הסוכנות לאנרגיה מאשר היום את מה שחבר הנהלת המתקן הגרעיני בנתנז הודיע לפני כשלושה שבועות, כשאמר כי ארצו הגבירה את שיעור העשרת האורניום פי 4. בהנהלת המתקן הודיעו כי היקף ההעשרה כבר לא מוגבל, לאחר שאירן נסוגה בשבוע שעבר מחלק מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין.

היום כאמור נועד שר החוץ האירני זריף עם מקבילו הגרני מאס, לאחר שאתמול האשים הראשון את האירופאים והאשים אותם כי "הם פסיביים בהתנהלותם אחרי העזיבה החד-צדדית של ארה"ב מהסכם הגרעין". בשיחה שקיים עם עיתונאים במדינתו האשים הדיפלומטי האירני הבכיר ביותר כי חלק ממדינות אירופה נוקטות במדיניות הרסנית שפוגעת קשות בניסיונות להשיג יציבות במזרח .

"אירופה לא נמצאת בפוזיציה בה היא יכולה לבקר את המדיניות שלנו", אמר זריף שהוסיף באשר למחויבות של אירן להסכם הגרעין לאחר פרישת ארה"ב כי "האירופאים צריכים להסביר כד כמה הם מוכנים לנסות ולנרמל את הקשרים הכלכליים של אירן".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום