אבי הילד שטבע בבריכה: "כולנו מתפללים לנס"

6 מקרי טביעה של ילדים אירעו תוך ימים ספורים. אביו של אחד מהם, השוהה לצד מיטת הבן השרוי במצב קשה, ביקש מ"כל מי שיכול - התפללו לרפואתו של בננו", ומסר את שמו

חדשות בארץ 10.6.2019 | 15:13

אילוסטרציה | דוד כהן, פלאש 90

בצהרי השבת האחרונה התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על ילד בן 10 שטבע, בביתו שבישוב מזכרת בתיה באזור השפלה. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום העניקו לילד טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים קפלן כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.

אביו של הילד שטבע, השוהה לצד מיטת בנו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים אומר היום (שני): "כולנו מתפללים לנס שלישי - אחרי הנסים בכך שעובר אורח ביצע את ההחייאה והחזיר את הדופק ובכך שניידת ה'טיפול נמרץ' - שהיתה במקרה בישוב - הגיעה אלינו מהר".

"הצוות ב'קפלן' הינו רגיש, מקצועי ומכיל אותנו, ועושה כל שביכולתו להציל את חיי בננו", המשיך אביו של הילד, וסיים בתחינה: "אני מבקש וקורא, לכל מי שיכול, להתפלל לרפואתו של בננו: רם בן נורית (כהן)".

אירוע טביעה זה, שהתרחש בבריכה פרטית, הוא השישי תוך מספר ימים: ביום שישי נקבע מותה של הפעוטה שטבעה יום קודם בבריכה פרטית בעיסאוויה שבירושלים, שעות לפני המקרה במזכרת בתיה טבע פעוט בן שנה וחצי בבריכה פרטית בבית בצפת, ופונה במצב בינוני לבית החולים זיו, ילד בן 4 טבע בצהרי החג בבריכה של צימר בישוב ראש פינה, ופונה במצב קריטי ל'זיו', זמן מה לאחר מכן טבע בן 8 בים בתל אביב, ופונה לבית החולים איכילוב כשהוא מורדם ומונשם - והבוקר טבע פעוט כבן שנה בבית בישוב כפר יונה, ופונה לבית החולים במצב קשה כשהוא מונשם.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם', הגיבה למקרים ואמרה: "שוב אנו מתבשרים בחדשות הנוראות הללו, כשהקיץ בקושי החל. טביעה היא סיבת התמותה השנייה בשכיחותה בילדים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. דקות ספורות בלבד מרגע הטביעה, הילד נמצא בסכנת חיים מוחשית. מסיבה זו, ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות חייבים השגחה בסביבת מים".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום