השגריר בארץ תמך בסיפוח, ארה"ב הבהירה

פרידמן אמר כי "בנסיבות מסוימות, לישראל יש זכות לשמור על חלק מהגדה המערבית - אך ככל הנראה לא את כולה". בכיר הגיב: עמדת הממשל בנוגע להתנחלויות לא השתנתה

מדיני 9.6.2019 | 21:15

יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון שהעניק לניו יורק טיימס, הפתיע שגריר ישראל בארה"ב, דייוויד פרידמן באמירה כי "בנסיבות מסוימות, לדעתי לישראל יש את הזכות לשמור על חלק מהגדה המערבית".

השגריר התייחס בדבריו לתכנית להחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, ובכך בעצם לספח אותה לישראל, והביע תמיכה מסוימת ברעיון.

"אין לנו עמדה עד שנבין בכמה שטח מדובר, באילו תנאים, מדוע זה הגיוני, מדוע זה טוב לישראל ולאזור והאם זה לא יוצר יותר בעיות מאשר פותר אותן", אמר. "אנו רוצים להבין את כל השיקולים הללו, ואני לא רוצה לשפוט מראש".

בתשובה לשאלה האם קום מדינה פלסטינית,  השיב בהתחמקות: "מהי מדינה?". בהמשך הוסיף, "הדבר האחרון שהעולם צריך הוא מדינה פלסטינית כושלת בין ישראל לירדן".

בתגובה אמריקאית שנמסרה באנונימיות נמסר כי "עמדת הממשל בנוגע להתנחלויות בישראל לא השתנתה. עוד נמסר כי "ישראל לא הציגה לארה"ב אף תוכנית לסיפוח חד צדדי של חלק כלשהו בגדה המערבית. אף תוכנית מסוג זה לא נמצאת בדיונים".

הפלסטינים תקפו ואמרו כי "הציטוטים הללו הם הפרה בוטה של עקרון שתי המדינות, תחתיו מאוחדת הקהילה הבינלאומית, והיענות לעמדות הימין הישראלי הקיצוני והגזעני".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום